روستای آزادمون | دریاچه آزادمون + جاذبه های اطراف

1402-05-10
0 دیدگاه
خانه های روستایی با محوطه سرسبز روستای آزادمون 8454

روستای آزادمون، روستایی از دهستان اهلم‌ رستاق شمالی بخش محمودآباد مازندران است. این روستا در دل جنگل های انبوه هیرکانی قرار داشته که به دلیل زیبایی و جاهای دیدنی که به نمایش گذاشته به عنوان یکی از روستاهای توریستی این شهرستان نیز محسوب می شود. از زیبایی های بسیار معروف این روستا دریاچه آزادمون بوده که شما می توانید با قدم زدن در این روستا نیز از این دریاچه نیز دیدن نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا ازجزیئات و عکس های بسیار جذاب دریاچه ازادمون شما را با خبر کنیم.

خانه های روستایی با محوطه سرسبز 4254
خانه های روستایی با محوطه سرسبز بر فراز تپه ها

روستای جنگلی ازادمون کجاست؟

روستای جنگلی آزادمون به عنوان بخش مرکزی دهستان اهلم رستاق بوده که تا شهرستان محمودآباد 6 کیلومتر فاصله داشته است. شما می توانید با خرید ویلا در محمودآباد به راحتی با ده دقیقه رانندگی به این روستای فوق العاده زیبا برسید.

شما می توانید از بلوار امام خمینی محمودآباد به روستای جنگلی آزادمون برسید

لوکیشن روستای آزادمون 454
برای دسترسی به آدرس روستای آزادمون روی نقشه کلیک کنید

دریاچه آزادمون در روستا

دریاچه آزادمون دریاچه ای کم نظیر در استان مازندران بوده که به دلیل دسترسی راحت آن به مرکز شهرستان محمودآباد نیز از توجه خاص مسافران و گردشگران نیز برخوردار است. این دریاچه در حاشیه روستای آزادمون بوده که محیطی بسیار ایده آل برای بازدید کنندگان خود فراهم کرده است. این دریاچه به علت مساحت بسیار بزرگ و وسعت آبی که دارد، یکی از جاهای دیدنی محمودآباد محسوب می شود.

سرسبزی اطراف دریاچه آزادمون 4524
دریاچه آزادمون محلی دنج و آرامش بخش

گونه های جانوری دریاچه آزادمون

دریاچه آزادمون به دلیل دارا بودن منابع غنی از ماهیان گوناگون مانند سالمون، کپور، قزل آلا، شانک و…، مورد توجه صیادان و علاقه مندان به ورزش های آبی قرار دارد. همچنین مردم بومی این منطقه از آب دریاچه برای آبیاری وکشاورزی نیز استفاده می کنند.
دریاچه آزادمون از لحاظ زیستی بسیار حساس است و به دلیل بی توجهی به محیط زیست، تغییر کاربری اراضی، صید بی رویه و کشاورزی نامناسب، در معرض خطر تخریب قرار دارد. به همین دلیل، حفظ و مرمت این منطقه بسیار مهم است.

گونه های جانوری دریاچه آزادمون:

  • سالمون
  • کپور
  • قزل آلا
  • شانک
ماهی قزل آلا 54125
ماهی قزل آلااز گونه های جانوری دریاچه آزادمون

جاذبه های دیدنی اطراف روستای آزادمون

پرندگان مهاجر در غروب آفتاب تالاب سرخرود 8445
پرندگان مهاجر در غروب آفتاب تالاب سرخرود
جنگل پراز درخت سرسبز 51351
جنگل سرسبز پر رمز و راز اهلم، از جاهای دیدنی مازندران

ارسال دیدگاه