ریزجزئیات مهم قبل از خرید آپارتمان در سرخرود

1402-08-13
0 دیدگاه
خرید آپارتمان در سرخرود 1054545413245020

سرخرود،شهری با جاذبه های دیدنی بسیار زیاد که هر کدام آن حرفی برای گفتن دارند؛ بر همین مبنا خرید آپارتمان در سرخرود در کنار خرید ویلا در سرخرود نیز محبوبیت خاصی به همراه دارد. در مطلب قبلی به معرفی عناصر اصلی سرمایه گذاری در سرخرود پرداختیم و در این محتوا به توضیح اطلاعات تکمیلی از نکات سرمایه گذاری با خرید آپارتمان میپردازیم پس با ما همراه باشید تا این گزینه پرطرفدار را بررسی کنیم.

 سرخرود

شهر زیبای سرخرود، محلی بسیار مناسبی برای خرید آپارتمان در شمال می باشد. شما دراین شهر  می توانید تنوع انواع ملک را با قیمت های متفاوت ببینید این موضوع سبب شده تا  شما به راحتی بتوانید آپارتمان مورد نظرتان را تهیه کنید و یک سرمایه گذاری خوب و پرسودی را در شهر سرخرود  داشته باشید.

نمای خارجی آپارتمان شیک و لاکچری در سرخرود
نمای خارجی آپارتمان شیک و لاکچری در سرخرود

نکات مهم برای خرید آپارتمان در سرخرود

موقعیت مکانی:

یکی از مهم ترین نکات سرمایه گذاری با خرید آپارتمان توجه به موقعیت مکانی ملک است. باید مطمئن شوید که امکان دسترسی به مراکز خدماتی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها و … وجود دارد و آپارتمان مورد نظر در بخشی از شهر قرار نداشته باشد که با مشکلات ازدحام و آلودگی شهری مواجه شوید.

وضعیت سند:

باید در ابتدای کار، موارد مربوط به وضعیت سند آپارتمان را بررسی کنید که آیا سند از نوع شش دانگ و یا تک برگی است. همچنین باید مطمئن شوید که تمامی مشخصات سند به درستی و با دقت ذکر شده است. در اینجا چند نکته مهم درباره بررسی وضعیت سند آپارتمان را ذکر می‌کنیم:

  • احراز هویت مالکیت: مطمئن شوید که فرد یا افرادی که در سند ذکر شده‌اند، صاحب مالکیت آپارتمان هستند و تمامی حقوق قانونی برای فروش را دارند.
  • بررسی نوع سند: نوع سند باید با مواردی که در تبصره‌های سند ذکر شده‌اند، مطابقت داشته باشد. مثلاً اگر سند شما مربوط به آپارتمان جدید است، باید با توصیفی که در سند ذکر شده‌است، مطابقت داشته باشد.
  • وضعیت رجیستری: بررسی کنید که آیا سند در سامانه‌های رجیستری مورد تأیید قرار گرفته است یا خیر. در صورتی که سند شما تأیید نشده باشد، باید مراحل لازم برای ثبت آن را انجام دهید.
  • بررسی محدودیت‌های سند: برخی سندها محدودیت‌هایی دارند که می‌تواند از آزادی فروش برخی از واحدها تا تأخیر در تحویل واحدها، تاثیر بگذارد. بنابراین، محدودیت‌های سند را به دقت بررسی کنید.
  • تأیید انتفاعیه‌ها: اگر آپارتمان شما در یک ساختمان مشترک قرار دارد، باید تأییدی از انتفاعیه‌های ساختمان دریافت کنید. این اسناد نشان می‌دهند که انتفاعات مالکیت شما در بخش‌های مشترک ساختمان مانند راهروها، پارکینگ‌ها و سایر امکانات، مطابق با مقررات و توافق‌نامه‌های موجود است.
سند6 دنگ محضری آپارتمان درسرخرود 6516510
سند6 دنگ محضری آپارتمان درسرخرود

وضعیت ساختمان:

هنگام خرید آپارتمان به محکم بودن ساختمان و وجود امکانات ایمنی نیز دقت نمایید.در ادامه چند نکته مهم در این زمینه ذکر شده است

  • بررسی تجهیزات ایمنی: یکی از نکات مهم برای بررسی وضعیت امنیت آپارتمان، بررسی تجهیزات ایمنی موجود در آن است. تجهیزات ایمنی مانند آتش نشانی، نگهبانی، دوربین های مداربسته و تجهیزات امنیتی دیگر باید به صورت صحیح و کامل نصب شده باشند .
  • بررسی سازه: سازه آپارتمان نیز باید برای بررسی وضعیت ایمنی آن بررسی شود. سازه باید استانداردهای ساخت و ساز را رعایت کرده باشد و در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری مناسب آن پرداخته شده باشد.
  • بررسی سیستم برق: سیستم برق آپارتمان باید به صورت صحیح و کامل نصب شده باشد و باید قابلیت تحمل بارهای بالا را داشته باشد. همچنین، اگر سیستم برق قدیمی است، بهتر است در نظر داشته باشید که نیاز به بازسازی و به‌روزرسانی دارد.
  • بررسی سیستم گرمایش و سرمایش: سیستم گرمایش و سرمایش باید به صورت صحیح و کامل نصب شده باشد همچنین، باید بررسی شود که آیا سیستم گرمایش و سرمایش برای تمامی واحدها به طور متوسط کافی است یا خیر و در صورت نیاز، آیا سیستم قابلیت ارتقاء دارد یا نه.

امکانات آپارتمان:

امکانات داخل آپارتمان نیز باید به دقت بررسی شود. از جمله این امکانات می‌توان به نورپردازی، تهویه مطبوع، اتاق‌های بهداشتی، آسانسور، پارکینگ، بالکن و … اشاره کرد.

گذر نور از پنجره اتاق خواب آپارتمانی در سرخرود
گذر نور از پنجره اتاق خواب آپارتمانی در سرخرود

شرایط قرارداد:

یکی از مهم ترین نکات سرمایه گذاری با خرید آپارتمان،بررسی دقیق شرایط قرارداد میباشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل، شما به حقوق خود برسید. در ادامه تعدادی از مهم ترین شرایط را برایتان ذکر کردیم:

  • بررسی شرایط قرارداد خرید
  •  بررسی شرایط پرداخت
  • بررسی شرایط تحویل آپارتمان
  • بررسی شرایط نگهداری و تعمیرات
  • بررسی شرایط انتقال مالکیت
  • بررسی محدودیت‌هایی مثل استفاده دخانیات، حیوانات خانگی و…

انتخاب مشاور املاک حرفه ای:

وقتی شما برای خرید آپارتمان در سرخرود و یا هر شهر دیگری اقدام می کنید، در ابتدای شروع کار خود حتما باید با یک مشاور املاک خوب مشورت نمایید و برای پیش بردن کار خود از او راهنمایی بگیرید. مشاور املاک بهترین فردی است که می تواند به ما اطلاعات کافی در زمینه های مختلف آپارتمان مورد نظر را به شما  بدهد.

تنظیم قولنامه در املاک معتبر 14651465
تنظیم قولنامه در املاک معتبر

بودجه تان را مشخص کنید:

برای خرید آپارتمان از نکته هایی که وجود دارد این می باشد که، شما بدانید چه مقدار پول را در این راه قرار است صرف کنید.از این رو دقیقا سراغ آپارتمان هایی می روید که با بودجه شما همخوانی دارد و در زمان و وقت خود نیز صرف جویی می کنید.

 تمام جوانب را در نظر داشته باشید:

اگر از قبل محله ای را در نظر دارید حتما به آن سر بزنید و از همسایگان در مورد محله و ساختمان مورد نظرتان پرس و جو نمایید. وقتی که از آپارتمان بازدید می کنید،  تمام قسمت های آن را در نظر داشته باشید باید بدانید که هر واحد انباری و پارکینگ مختص به خود را دارند.

ارتباط صمیمانه همسایه ها در آپارتمان های سرخرود
ارتباط صمیمانه همسایه ها در آپارتمان های سرخرود

مساحت و طبقات:

مساحت آپارتمان و تعداد طبقات ساختمان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. برای خانواده‌های بزرگ، آپارتمان‌های بزرگتر مناسب هستند و برای افراد تنها یا جوانان آپارتمان‌های کوچکتر مناسب‌تر هستند.

نور و دما:

نور و دما نیز باید در نظر گرفته شود. آپارتمانی با نور بیشتر و دمای مناسب از ارزش بالاتری برخوردار است. همچنین باید به جهت و آفتاب‌گیری آپارتمان توجه کنید.

فضای گرم و دلنشین آپارتمان نورگیر در سرخرود
فضای گرم و دلنشین آپارتمان نورگیر در سرخرود

از دیگر موارد سرمایه گذاری در سرخرود:

  • خرید ویلا در سرخرود
  • خرید ویلا ساحلی در سرخرود
  • خرید زمین در سرخرود
  • خرید ویلا جنگلی در سرخرود
  • خرید ویلا شهرکی در سرخرود

 

ارسال دیدگاه