پارک جنگلی تشبندان کجاست | آدرس | بهترین فصل سفر | گالری عکس

1402-10-22
0 دیدگاه
مسیر پوشیده از درختان بهاری پارک جنگلی تشبندان 264743545580

در میان تمامی جاذبه های گردشگری محمودآباد، پارک جنگلی تشبندان به نام خودش جلب توجه کرده است. این پارک جنگلی، با غنای گونه‌های گیاهی و پوشیده از سبزیجات، یکی از جاذبه‌های گردشگری فراموش‌نشدنی است. آدرس دقیق این جنگل انبوه و پراکنده از درختان، به گردشگران این امکان را می‌دهد که در فضای آرام و طبیعی، خود را به سفری از نظرات و آرامش مطلق ببرند. این پارک جنگلی در قلب مازندران واقع شده و با فضایی شگفت‌انگیز و زیبا، هر ساله میزبان گردشگران زیادی می‌شود. در ادامه، با هم سفری خواهیم کرد به دنیایی از رنگها و عطرهای جنگل، جایی که آواز پرندگان و صدای آب رودخانه به آرامش و آرامش خاصی می‌افزاید. پوشیده از گلهای وحشی و چشم‌اندازهای دل‌انگیز، این جنگل تبدیل به یک شگفتی طبیعی شده و با جذابیت خود، دلهای هر بازدیدکننده را فتح می‌کند.

خودروی درحال حرکت در پارک جنگلی تشبندان 316546654420
سایه بانی از درختان سرسبز و بلندقامت در پارک جنگلی تشبندان

آدرس پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان واقع در شهرستان محمودآباد، در طول جاده آمل، پیش از ورود به شهر کلوده، قرار دارد. این مقصد طبیعت زیبا و دلنشین حدود ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر محمودآباد استان مازندران فاصله دارد.

آدرس دقیق پارک جنگلی تشبندان: شهرستان محمودآباد، در طول جاده آمل، 10 کیلومتری شهرستان محمودآباد

آدرس دقیق رسیدن به پارک جنگلی تشبندان 5746874354534
برای مشاهده آدرس دقیق پارک جنگلی تشبندان روی نقشه کلیک کنید

آشنایی با پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان با مساحت فراگیر حدود ۴۵ هزار و ۳۳۰ مترمربع، در منطقه اهلمرستاق جنوبی، قسمت مرکزی واقع شده و تا فاصله ده کیلومتری از مرکز شهرستان محمودآباد، در جنوب شرق جاده آمل امتداد دارد. این مقصد گردشگری با زیبایی‌های فراوان و ویژگی‌های طبیعی منحصر به فرد خود، به یک نقطه استثنایی برای گردشگری تبدیل شده است. پارک جنگلی تشبندان از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است که شامل ترسخی (کراتی)، قلعه جنگل بائوده، آقاشهر به همراه قبرستان آن، کیجاوزان (نهر و جنگل) و وزونزه (نهر و جنگل) می‌شود. این بخش‌ها با تنوع طبیعی و فرهنگی خود، یک تجربه گردشگری منحصر به فرد را ارائه می‌دهند. همچنین، در نزدیکی پارک جنگلی تشبندان، جنگل‌های دیگری نیز وجود داشته‌اند که با گذشت زمان و با مصادره این جنگل‌ها پس از انقلاب، به عنوان زمین‌های کشاورزی به کار گرفته شده‌اند.

مساحت پارک جنگلی تشبندان: 45 هزار و 330 متر مربع

درختان جاده پارک جنگلی تشبندان 65468465654
مسیر انبوه از درختان درهم تنیده پارک جنگلی تشبندان

پوشش گیاهی پارک جنگلی تشبندان

در پوشش گیاهی فراوان پارک جنگلی تشبندان، انواع زیبایی از درختان به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به افرا، گردو، ممرز، راش، نارون، آل، بلوط، لرگ، انجیل، زبان گنجشک، توسکا، شیردار، ولیک و کرات اشاره کرد. این گونه‌های گیاهی با زیبایی و تنوع، تصویری فراتر از خود را به جا گذاشته‌اند و به پارک جنگلی تشبندان جلوه ویژه‌ای بخشیده‌اند. با هوای خنک و پراکسیژن، این پارک به عنوان یک مقصد استثنایی برای استراحت و تفریح شناخته می‌شود.

طبیعت سرسبز و پویای این جنگل، فضایی مناسب برای پیک‌نیک، استراحت و لذت بردن از طبیعت آرامش‌بخش است. از درختان بلند و سبز گرفته تا دسته‌های گل‌های وحشی، هر گونه گیاهی در این پارک به خوبی مراقبت می‌شود. پارک جنگلی تشبندان با حفظ و مدیریت شهرداری محمودآباد، تلاش مضاعفی دارد تا این جواهر طبیعی را در کنار حفظ زیبایی طبیعت، به عنوان یک مقصد گردشگری پایدار ارائه دهد. این جنگل زیبا با هر فصل، با رنگارنگی خود، مهمانان خود را به یک تجربه منحصر به فرد از طبیعت می‌خواند.

درختان پارک جنگلی تشبندان: افرا، گردو، ممرز، راش، نارون، آل، بلوط، لرگ، انجیل، زبان گنجشک، توسکا، شیردار، ولیک و کرات

شاخه های سرسبز و پر از برگ درختان پارک جنگلی تشبندان 2316584565420
درختان بلند قامت و کهنسال پوشیده از برگ پارک جنگلی تشبندان

بهترین فصل سفر به پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان در مازندران در تمام فصول سال جذابیت دارد. بهار با سرسبزی و شکوفه‌های گل، تابستان با رنگارنگی خاص، پاییز با منظره زیبا و رنگین‌کمانی از برگ‌های خشک، و زمستان با زیبایی منظره زمستانی، هرکدام زمان خود را برای سفر به این جنگل فراهم می‌کنند.

زمان مناسب بازدید از پارک جنگلی تشبندان محمودآباد: چهارفصل

گالری تصاویر پارک جنگلی تشبندان

کلبه چوبی قدیمی در پارک جنگلی تشبندان 468745624
کلبه چوبی احاطه شده با درختان پاییزی برگ ریزان
شاخه های انبوه و سرسبز درختان پارک جنگلی تشبندان 32168451345
زیبایی فرح بخش سبزینگی پوشش گیاهی پارک جنگلی تشبندان
درختان سرسبز پوشیده از برگ پارک جنگلی تشبندان 1564645413250
درختان مرتفع قدیمی با شاخه های درهم تنیده پارک جنگلی تشبندان
پوشش گیاهی انبوه سرسبز در پارک جنگلی تشبندان 31654531250
انبوهی از درختان سرسبز و کهنسال در پارک جنگلی تشبندان

ارسال دیدگاه