قصد سفر به سرخرود را دارید؟🚗 آدرس دقیق 📍جاذبه های خاص و ویژه شهر سرخرود

1401-10-04
2 دیدگاه
قوهای سرکش تالاب سرخرود در غروب آفتاب 6848541854185418541

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست گوش دهید… “


سرخرود شهر برج های ساحلی ایران، شهری در  ۱۵ کیلومتری شرق محمودآباد در کنار دریای خزر و انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر قرار دارد. سرخرود با جاذبه های طبیعی و گردشگری و همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی هرساله پذیرایی گردشگران بسیاری از جای جای کشور است.  با ما همراه باشد تا با دیدنی های سرخرود زیبا و اماکن تفریحی آن بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: روستای بیشه کلا کجاست؟ | آب و هوا | غذای محلی + صنایع دستی

نمای دور از شهر برج نشین سرخرود در جوار دریا
نمای دور از شهر برج نشین سرخرود در جوار دریا

📍شهر سرخرود کجاست؟

سرخرود شهر پرندگان عاشق!

برای این که بدانید سرخرود کجاست  باید خبر آن را از پرندگان مهاجر بگیرید. اگر شما هم برای سفر به شمال همیشه جاده پرپیچ و تاب هراز را انتخاب می کنید به طور حتم در 215 کیلومتری جاده تهران- شمال، در انتهای روخانه هراز شهر بسیار زیبای سرخرود را دیده اید. این منطقه با دسترسی عالی در همسایگی شهرهای زیبایی چون شهر فریدون کنار و محمودآباد نیز واقع شده است.

شهر سرخرود در 550 هکتار مساحت از شهرهای مهم خطه شمالی محسوب شده که 13 کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر را به خود اختصاص داده است.  شما در بدو ورود به این شهر با ساحل بسیار تمیز این شهر مواجه می شوید که در هیچ کجای ایران دیده نشده است.این شهر دارای بزرگ ترین ساحل برای عموم مردم نیز می باشد به طوریکه بسیاری از ویلا و شهرک های آن نیز تنها چند قدم با ساحل شنی دریا فاصله داشته است.

راه های دسترسی به سرخرود:

  1. جاده فیروزکوه
  2. جاده چالوس
  3. آزادراه تهران-شمال
  4. جاده قزوین- رشت
  5. جاده هراز
آدرس دقیق شهرستان سرخرود در نقشه
برای رسیدن به آدرس دقیق شهرستان سرخرود روی نقشه کلیک کنید.

📜تاریخچه سرخرود

احتمالا عده  زیادی از افراد از پیشینه هزاران ساله شهر سرخرود مطلع نباشند و به دلیل وجود ویلاهای مدرن و برج های ساحلی لاکچری، این شهر را  به عنوان یک شهر تازه تاسیس تصور نمایند. اما باید بگوییم که استناد بر اماکن و تپه های باستانی در شهر سرخرود، قدمت دیرینه این شهر را بازگو می کند. قدمتی که ریشه آن به دوران عصر آهن بر می گردد؛ یعنی قریب به 4000 سال پیش.

مورد وجه تسمیه و علت نامگذاری سرخرود به این نام نظرات مختلفی وجود دارد اما نام این شهر از خاک سرخ رودخانه هراز نیز گرفته شده است. رودخانه هراز به دلیل طغيانی بودن منجر به گل آلوده شدن رودخانه در پایین دست شده و رنگ متمایل به سرخ گرفته است که به مرور زمان بعنوان نشانه ای برای ساکنین این شهر در آمده و ساکنین این رودخانه را سرخرود می نامیده اند .

تاریخ از روایت دیگری نیز برای این نامگذاری خبرمیدهد؛ سربریدن 4000 نفر در یک روز و خونین شدن رنگ رودخانه،این شهر را به نام سرخ رود رسانده است

علت نام گذاری سرخرود:

رودخانه هراز به دلیل طغيانی بودن منجر به گل آلوده شدن رودخانه در پایین دست شده و رنگ متمایل به سرخ گرفته است و نام این شهر از خاک سرخ رودخانه هراز گرفته شده است.

 

👥جمعیت و گویش مردم سرخرود

سرخرود، شهری با تاریخ و فرهنگی غنی است که در سال ۱۳۹۵ دارای جمعیتی به اندازه ۱۲٬۳۴۵ نفر بود.

مردم سرخ‌رود با افتخار به قومیت طبری تعلق دارند، که ریشه تاریخی و فرهنگی آن به قوم‌های آمارد و تپوری باز می‌گردد.زبان مردمان سرخ‌رود، زبان طبری یا مازندرانی است که به عنوان یکی از زبان‌های خاص و زیبای منطقه شناخته می‌شود. گویش آملی نیز جزء زبان‌هایی است که در میان مردم سرخ‌رود به کار می‌رود.

ساحل شنی دریای آرام سرخرود 496584646
ساحلی شنی در تراکم ابر های پاییزی سرخرود

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست گوش دهید… “


🌤️💧آب و هوا و بهترین زمان سفر به سرخرود

سرخرود با آب و هوایی که در زمستان سرد و در تابستان گرم و شرجی میباشد، تجربه‌ای فوق‌العاده از نظر اقلیمی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. در زمستان، شهر با هوای خنک و تازه از جمال و سکوت خاصی برخوردار است و تا آخرین روزهای زمستان با پوشیدن رخت‌های زمستانی، مسافران را به خود جذب می‌کند.

از سوی دیگر، بهار و پاییز به عنوان بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا شناخته می‌شوند. در این دو فصل، طبیعت به یک رنگین‌کمان از گل‌ها و برگ‌های خزانه‌دار تبدیل می‌شود و هوا با ملاقات گرما و خنکی، محیطی خوب و دلنشین را برای گردشگران فراهم می‌کند. اواسط بهار و پاییز، با دمای معتدل و فعالیت‌های فراوان در شهر، بهترین زمان برای کاوش در خیابان‌ها و بازدید از جاذبه‌های گردشگری است.

بهترین زمان سفر به سرخرود

بهار و پاییز

🛍️🧵سوغات و صنایع دستی سرخرود

  • سوهان کنجدی
  • شیرینی آغوز نون
  • شیرینی رشته‌به‌رشته
  • نان ییلاقی
  • ترشی و لواشک
  • زیتون
  • چای
  • برنج
  • جاجیم بافی
  • گلیم بافی
  • نمد مالی
نان ییلاقی، شیرینی رشته به رشته، آغوزنان و سوهان کنجدی سوغات شهرستان سرخرود
نان ییلاقی، شیرینی رشته به رشته، آغوزنان و سوهان کنجدی سوغات شهرستان سرخرود
لواشک و ترشی، چای، زیتون و برنج از سوغاتی های خوشمزه سرخرود
لواشک و ترشی، چای، زیتون و برنج از سوغاتی های خوشمزه سرخرود
گلیم بافی، جاجیم بافی، نمدمالی از صنایع دستی محلی سرخرود
گلیم بافی، جاجیم بافی، نمدمالی از صنایع دستی محلی سرخرود

🍛غذاهای محلی سرخرود

  • مالابیج
  • کدو بره
  • باقلا وابیج
  • آش کدو
کدو بره از غذاهای لذیذ سرخرود 498984
کدو بره از غذاهای لذیذ و خوش آب و رنگ سرخرود

🍽️رستوران های سرخرود

رستوران‌های سرخ‌رود با آشپزی محلی و کباب‌های ایرانی معروفند. باباحسن، ترنج و ناردون از نمونه‌های برجسته این رستوران‌ها محسوب می‌شوند که با طعم‌ها و فضاهای متنوع، تنوع گسترده‌ای از لذت غذایی در این مناطق را ارائه میدهند.

  • آدرس رستوران باباحسن: مازندران،سرخرود ، خیابان بهار، بلوار شهدا، بین میدان معلم و شهدا 24 
  • آدرس رستوران ناردون : مازندران، سرخرود، خیابان امام رضا 5
  • آدرس رستوران ترنج: مازندران، سرخرود، بزرگراه فریدونکنار_سرخرود
 رستوران باباحسن در سرخرود 46541516541
تجربه طعم لذیذ غذاهای شمالی در رستوران باباحسن

🕌لیست مکان های دیدنی سرخرود

آفرود سواری پرهیجان در پیست آفرود سرخرود
آفرود سواری پرهیجان در پیست آفرود سرخرود
غروب دلگیر ساحل شنی سرخرود 44196841
غروب دلگیر ساحل شنی، از جاذبه های گردشگری سرخرود
عاشقانه های پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود
عاشقانه های پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود
عبو رودخانه هراز در مسیر جنگلی 4968498
عبور رودخانه هراز در مسیر جنگلی

🌊پلاژهای ساحلی

پلاژهای ساحلی چاکسر، قوری و گل ‌شهر از پلاژهای ساحلی سرخرود محسوب میشوند که دارای مراکز اقامتی، تفریحی، کافه و رستوران است. این پلاژها محیطی مناسب جهت استراحت و تفریحات ساحلی را به خود اختصاص داده است و به دلیل آب‌های تمیز مورد علاقه بسیاری از علاقه‌مندان به شنا و تفریح در آب می‌باشد.

پلاژهای معروف سرخرود: پلاژ چاکسر، پلاژ قوری، پلاژ گل شهر

تماشای دریای آرام سرخروددر پلاژهای ساحلی
تماشای دریای آرام سرخرود در پلاژهای ساحلی

سد چاکسر

سد سنگی چاکسر در کنار دریای خزر  از اماکن دیدنی سرخرود محسوب می شود که می توانید برای سپری کردن لحظات خوش در کنار ساحل سرخرود از این امکانات بهره مند شوید و شامل امکاناتی نظیر زیر میباشد:

  • رستوران و کافی‌شاپ: در سد چاکسر، رستوران‌هایی وجود دارند که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را به میهمانان ارائه می‌دهند. همچنین کافی‌شاپ‌هایی نیز در این منطقه وجود دارد که محلی برای نشستن و لذت بردن از چشم انداز سد و دریای خزر هستند.
  • فضای سبز و پارکینگ: در نزدیکی سد چاکسر فضاهای سبزی وجود دارد که برای پیاده‌روی و استراحت مسافران این منطقه مناسب هستند. همچنین پارکینگ‌های وسیعی در این منطقه برای پارک کردن خودروها در دسترس میباشد.
  • امکانات ورزشی: در اطراف سد چاکسر امکانات ورزشی متنوعی وجود دارد که شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال و سایر ورزش‌های خارج از سالن میباشد.
چیدمان منظم میز و صندلی با ویو دریایی در سد چاکسر
چیدمان منظم میز و صندلی با ویو دریایی در سد چاکسر

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست گوش دهید… “


🐟جنگل شیلات سرخرود

جنگل شیلات سرخرود که متعلق به اداره شیلات سرخرود میباشد، یکی از منابع طبیعی و مرغوب در شمال ایران است. این جنگل شیلات با گستردگی بیش از ۷۰۰۰ هکتار، شامل سه بخش  شمالی، جنوبی و مرکزی می‌شود.

بخش شمالی این جنگل شیلات به دلیل دارا بودن گونه‌های مختلف ماهیان خاویاری مانند ماهیان سفید، ماهیان کپور، ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان و … ، یکی از مهمترین مراکز تکثیر ماهیان خاویاری در ایران می‌باشد.

بخش جنوبی جنگل شیلات سرخرود، به دلیل داشتن مناظر طبیعی زیبا، مورد توجه بازدید کنندگان زیادی  به‌ویژه در فصل تابستان میباشد و بخش مرکزی این جنگل نیز شامل بخش‌هایی با باغ‌هایی زیبا،سرسبزی‌ها و درختان بلند قامت است.

در این جنگل شیلات، فعالیت‌های شیلاتی انجام می‌شود که علاوه بر تأمین غذای مورد نیاز جامعه، می‌تواند در کاهش فشار بر منابع طبیعی دریا و ایجاد شغل برای جوانان منطقه موثر باشد.

در این مکان، علاوه بر فعالیت‌های شیلاتی، فعالیت‌های گردشگری نظیر شکار و ماهیگیری و آموزش شیلاتی نیز انجام می‌شود.

گونه های آبزیان اداره شیلات سرخرود : ماهیان سفید، ماهیان کپور، ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان و …


🌄تپه های باستانی سرخرود

تپه های باستانی سرخرود که از مهم ترین آنها تپه قلاع کتی میباشد، یکی از مهمترین تپه های باستانی شهرستان سرخرود در استان مازندران است. این تپه در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری شهر سرخرود واقع شده است.

برای دسترسی به لوکیشن دقیق  تپه های باستانی سرخرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

تپه های باستانی سرخرود جای مانده از دوران ساسانیان 6416546854
تپه های باستانی سرخرود جای مانده از دوران ساسانیان

🛍️مراکز خرید شهر سرخرود

بدون شک، هنگام سفر به هر شهری، معمولاً علاقه‌مند هستید که سوغاتی‌ها یا کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنید. بنابراین، مراکز خرید مهمترین قسمت‌های فعال در صنعت گردشگری هر شهر محسوب می‌شوند. در اینجا، می‌خواهیم به شما بهترین مراکز خرید شهر سرخرود را معرفی کنیم:

  • مجتمع تجاری مادر
  • سه شنبه بازار سرخرود
  • پاساژ کارگر
رنگ و بوی سبزی ها و مرکبات تازه در بازارهای هفتگی سرخرود
رنگ و بوی سبزی ها و مرکبات تازه در بازارهای هفتگی سرخرود

⚽🏈اماکن ورزشی سرخرود

سرخرود نیز مانند دیگر شهرهای شمالی کشور دارای اماکن ورزشی متعددی برای جوانان و اهل ورزش در رشته و سبک‌ های متعددی است. اماکن ورزشی شهر سرخرود برای علایق و سلیقه ‌های مختلف ورزشی در نظر گرفته شده است. این اماکن ورزشی را می ‌توان به نام ‌های زیر خلاصه کرد.

 

 دستگاه های ورزشی درسالن ورزشی حجاب 4654654185
به روز ترین دستگاه های ورزشی درسالن ورزشی حجاب

ویدیو تعدادی از آپارتمان ها و ویلا ها در سرخرود

 

 

 

 

 

🏘️شهرک های سرخرود

ورودی شهرک خانه دریا 46854185
امنیت و نگهبانی 24 ساعتی در ورودی شهرک خانه دریا 

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست گوش دهید… “


🏙️بالا شهر سرخرود

در ساحل شمالی سرخرود، به ویژه در مناطقی همچون خط دریا و گلشهر، مشاهده می‌شود که ویلاهای لوکس با قیمت‌های بالا وجود دارند. این مناطق به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی به ساحل، جزء جواهرات ملکی سرخرود محسوب می‌شوند. ویلاهای داخل شهرک یا ویلاهای مستقل این مناطق، با مناظر خیره‌کننده دریا و امکانات شهری باکیفیت، جذب بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران می‌شوند.

ویلاهای لوکس بخش شمالی سرخرود
ویلاهای لوکس و برج های سر به فلک کشیده بخش شمالی سرخرود

🏠پایین شهرسرخرود

در ناحیه جنوبی سرخرود، که به سمت آمل پیش می‌رود و با روستاهای زیادی همراه است، ویلاها با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری در دسترس هستند. دلیل ارزانی قیمت ویلاها در این منطقه را می‌توان به فاصله گزیده از ساحل دریا، حفظ بافت بومی و کمبود توسعه شهری نسبت به سایر مناطق اشاره کرد.

این قسمت از سرخرود، با طبیعتی خلاب و آرامش بخش، به خریداران فرصتی مناسب برای تامین یک ویلا با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

2 دیدگاه

  1. ناشناس
    1402-07-15
    | پاسخ
    | پاسخ

    عالی

    • مهندس سهراب احمدیان
      1402-07-15
      | پاسخ
      | پاسخ

      با تشکر از شما کاربرگرامی

ارسال دیدگاه