آدرس دقیق رسیدن به تالاب سرخرود (تالاب شیرا) + معرفی جاذبه های دیدنی اطراف آن

1401-09-16
0 دیدگاه
تالاب سرخرود 07896456211

تالاب سرخرود  که با نام های تالاب فریدون کنار یا تالاب محمودآباد و یا تالاب شیرا نیز شناخته شده است از جاهای دیدنی سرخرود از توابع محمودآباد، در فاصله کمی از دریای خزر واقع شده که در تمام منطقه شناخته شده است و بهترین زیستگاه و پناهگاه برای پرندگان مهاجر کمیاب به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: سرخرود کجاست؟جاهای دیدنی سرخرود و اماکن ورزشی + آدرس دقیق

قوهای سرکش تالاب شیرا 465468541
قوهای سرکش ساکن تالاب سرخرود

تالاب‌ سرخرود کجاست؟

تالاب‌ سرخ رود یا تالاب شیرا که بین شهرهای فریدون کنار ومحمودآباد قرار گرفته است در منطقه وزرا مریج محله واقع شده است. برای رسیدن به این تالاب باید از مرکز شهر محمودآباد به سمت بازار بزرگ الغدیر محمودآباد حرکت کنید تا به خیابان معلم برسید و بعد از آن مستقیم به سمت خیابان شهدا مسیر خود را ادامه دهید.در ادامه خیابان پور قاسم را به سمت چپ پیچیده و بعد به ترتیب خیابان خاکپور، خیابان امام رضا، خیابان هراز غربی، خیابان بهار را طی کنید که در سمت چپ تابلو تالاب سرخرود را مشاهده میفرمایید.

آدرس دقیق:

بین فریدونکنار ومحمودآباد، منطقه وزرا مریج محله،بازار الغدیر،خیابان معلم، خیابان شهدا، خیابان پورقاسم، خیابان خاکپور، خیابان امامرضا، خیابان هراز غربی،خیابان بهار

آدرس تالاب شیرا 4646546541656584
برای مشاهده آدرس روی نقشه کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به تالاب سرخرود (تالاب فریدونکنار)

دیدن این جاذبه طبیعی در هر فصل بسیار زیباست اما برای تماشای تالاب‌ و زندگی پرندگان مهاجر در این منطقه، فصل زمستان یا اواخر پاییز است که عاشقان طبیعت و دوستداران زندگی پرندگان،این مقصد گردشگری را در زمستان انتخاب می‌کنند. همچنین در نزدیکی تالاب، اقامتگاه‌هایی هم در نظر گرفته شده که گردشگران می‌توانند چند روزی را آنجا ساکن شوند.

امازیبایی های این تالاب فقط به این فصل ها ختم نمیشود. اگر قصد سفر در خرداد واوایل تابستان را داشته باشید نیلوفرهای آبی زیبایی که در این تالاب روییده اند منظره فوق العاده را خلق کرده که میتوانید به تماشای آن بنشینید و به عکاسی با این ویو جذاب بپردازید.

برای تماشای پرندگان مهاجر  در اواخر پاییز وزمستان وبرای تماشای نیلوفرهای آبی در خرداد و اوایل تابستان به تالاب سرخرود سفر کنید.

غروب دل انگیز تالاب شیرا در حضورپرندگان مهاجر484854
غروب دل انگیز تالاب سرخرود در حضورپرندگان مهاجر

انواع پرندگان مهاجر در تالاب‌ سرخرود (تالاب شیرا)

این تالاب مامن پرندگان مهاجر سیبری است که 5000 کیلومتر را برای رسیدن به این منطقه نیز طی می کنند. متاسفانه در سال های اخیر به دلیل برخی از سهل انگاری ها به تعداد انگشت های دست رسیده است. اما گونه‌های مختلف پرندگان در این تالاب غاز، اردک‌های وحشی، مرغابی‌ها و قوهای مهاجر و یکی از مهم‌ترین گونه‌های پرندگان مهاجر تک درنای سیبری است.

پرندگان مهاجر میهمان تالاب شیرا 5848
تالاب سرخرود،میزبان پرندگان مهاجر

جاذبه‌های گردشگری تالاب‌ سرخرود و اطراف آن

مشاهده زندگی پرندگان مهاجر، تماشای غروب آفتاب و تلالو نور در آب های مواج تالاب سرخرود (تالاب شیرا) ، تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری است. شما می توانید با قدم زدن در  روستای وزرا محله زیبایی هایی ببینید که تا به حال در هیچ کجا ندیده اید. همچنین می توانید به بازار های سرخرود بروید و جریان زندگی را در این بازار های نیز تماشا کنید و با خرید سوغاتی های متنوع از این شهر سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.  تماشای منظره مزرعه‌ها یا زمین‌های زراعی اطراف و عکاسی از طبیعت سرخرود، عوامل دیگری هستند که گردشگران بسیار به آن‌ها علاقه دارند. شما با خرید ویلا در سرخرود در نزدیکی این مکان ها می توانید هر زمان که دلتان گرفت  با تماشای قوهای وحشی و پرندگان در حال پرواز ، حس و حال بهتری را تجربه کنید.

جاذبه های اطراف تالاب سرخرود:

تماشای پرندگان، بازار روز سرخرود، تماشای مزرعه ها و زمین های زراعی، عکاسی از طبیعت

همچنین میتوانید برای ورزش و کسب هیجان به پیست اسکیت سرخرود رفته که حتی بدون نیاز به آموزش حرفه ای با کمک مربیان به اسکیت سواری بپردازید و حتی لوازم مورد نیاز اسکیت را ازهمانجا تهیه کنید.

ترشیجات در بازار روز سرخرود 498498498
ترشیجات هوس برانگیز  بازار روز سرخرود

نزدیک ترین مسجد به تالاب سرخرود:

در نزدیکی تالاب سرخرود(سرخ رود) مسجد صاحب الزمان (عج) واقع شده است که در خیابان نهم بهار واقع شده است و میتوانید با پیمایش مسافت کوتاهی خود را به آن برسانید.

سخن پایانی

تالاب سرخ رود یکی از اصلی ترین و مهمترین  زیستگاه‌های پرندگان مهاجر است . این تالاب  به عنوان یک تالاب بین المللی  یک مقصد گردشگری برای مسافران است. بهترین زمان سفر به سرخرود زیبا و بازدید از  این تالاب در فصل زمستان می‌باشد زمانی که پرندگان در این منطقه حضور دارند.

ارسال دیدگاه