ساحل زیبای میرود کجاست؟ آدرس دقیق و تمام جزئیات این ساحل زیبا

1401-10-08
0 دیدگاه
میرود 846541545860

بابلسر، یکی از شهرهای ساحلی  که به تفریحات آبی در استان مازندران معروف است که با جاذبه های گردشگری بسیار،  مورد توجه گردشگران و مسافران و مقصدی پر طرفدار و محبوب در بین گردشگران می باشد. منطقه ساحلی میرود تنها یکی از جاذبه های گردشگری شهر بابلسر میباشد که  در روستای کهنه محله میرود واقع شده است و برای اطلاع از دیگر جاذبه ها میتوانید به مطلب لیست 10 جاذبه برتر بابلسر مراجعه نمایید.  این منطقه ساحلی، بسیار پربازدید است و هرساله میزبان تعداد زیادی مسافر و گردشگر می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم با این منطقه ساحلی و همچنین روستای میرود بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با منطقه ساحلی میرود

منطقه ساحلی میرود، واقع در فاصله دو کیلومتری از بهنمیر و تابع شهرستان بابلسر، یکی از جاذبه‌های گردشگری بکر و دلنشین است. این منطقه با چشم‌انداز زیبا و مسحورکننده‌ای که دارد، همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته و به عنوان یکی از مناطق گردشگری معروف شناخته می‌شود.
منطقه ساحلی میرود، با مساحتی بیش از 400 هکتار، در کنار رودخانه‌ای به نام تالار که بومیان بابلسر به آن “تلار” می‌گویند، واقع شده است. این منطقه در فاصله 15 کیلومتری از بابلرود واقع شده است و با فضای خاص و دلنشین خود، جایی مناسب برای گردش و تفریح است.

تلالو غروب خورشید ساحل شنی میرود
تلالو غروب خورشید ساحل شنی میرود

امکانات رفاهی ساحل میرود

شما می توانید در منطقه ساحلی و گردشگری میرود امکانات رفاهی کاملی جهت استراحت و پیک نیک ببینید.  از جمله امکانات آن می توان به آلاچیق های بسیار زیبا با نورپردازی برای راحتی مسافران در شب، سرویس های بهداشتی، پارک و وسیله بازی برای کودکان، نمازخانه و یکسری سکو برای نصب چادر برای مسافران تعبیه شده اند.

نمای دور از امکانات رفاهی ساحل میرود 4844457
نمای دور از امکانات رفاهی ساحل میرود

ویژگی های منطقه گردشگری میرود

از ویژگی های بارز  این منطقه که  سبب شده تا به یکی از دیدنی های بابلسر و جاذبه های آن تبدیل شود، طبیعت بکر و ساحل بسیار تمیز آن است.  این ساحل به دلیل تلفیقی زیبا از جنگل و دریا دارای چشم انداز فوق العاده  زیبایی باشد.  ساحل میرود، جزو بهترین و تمیز ساحل های استان مازندران و شمال کشور است و همانند منطقه توریستی کرفون دارای ساحلی بسیار تمیز و مجهز است.

آرامش امواج زلال آب در ساحل میرود
آرامش امواج زلال آب در ساحل میرود

روستای کهنه محله میرود

در واقع منطقه ساحلی میرود در روستای کهنه محله میرود واقع شده است و یکی از ساحل های این روستا می باشد که به آن روستای میرود می گویند و نام اصلی آن روستای کهنه محله میرود می باشد.
این روستا یکی از روستاهای زیبای شهرستان بابلسر در استان مازندران است. این روستا با مناظر طبیعی خیره کننده‌ای از جنگل‌های توسکا، اوکالیپتوس و کاج، منطقه ساحلی میرود، شنزارهای زیبا و پرآب، و رودخانه تالار شناخته می‌شود. با این تنوع زیبای طبیعی، روستای میرود یک مقصد دلپذیر برای گردش و تفریح می‌باشد.
روستای میرود دارای ساحلی بسیار تمیز و زیبا است و در طرح سالم‌سازی دریا قرار دارد. همچنین، روستای کهنه محله میرود به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان و منطقه توریستی گردشگری میرود، مقصدی پرطرفدار برای گردشگران است.

طبیعت بکر و بی نظیر روستای کهنه محله میرود
طبیعت بکر و بی نظیر روستای کهنه محله میرود
روستای سرسبز میرود و کلبه های چوبی آن، یکی از روستاهای توریستی بابلسر 458478
کلبه های چوبی در دل جنگل سرسبز روستای توریستی میرود

🚻 جمعیت و مساحت روستای می رود

طبق سرشماری انجام شده توسط مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن به ۱۴۶ نفر تخمین زده شده است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده از سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، وضعیت جمعیتی و مسکن در روستای میرود به شرح زیر است:

  • جمعیت کل: ۲۳۵ نفر
  • جمعیت مرد: ۱۲۳ نفر
  • جمعیت زن: ۱۱۲ نفر
  • تعداد خانوار: ۷۶ خانوار
  • تعداد واحدهای مسکونی: ۷۲ واحد

به نظر می‌رسد که در سال ۱۳۹۰، جمعیت و تعداد واحدهای مسکونی در روستای میرود افزایش یافته است، که این می‌تواند به رونق و توسعه این منطقه اشاره کند. منطقه گردشگری میرود بهنمیر، با مساحتی حدود ۴۰۰ هکتار، در فاصله دو کیلومتری از جاده اصلی بهنمیر واقع شده است.

مشخصات روستای می رود:

  • مساحت: 400 هکتار
  • جمعیت: در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن به ۱۴۶ نفر و در سال ۱۳۹۰، 235 نفر بوده است
خانه های روستایی در کنار درختان و کوهستان های سرسبز میرود 46784
خانه های مسکونی قدیمی در کنار کوهستان های سرسبز میرود
عکاسی در ارتفاع زیاد از مزارع و روستای توریستی میرود 4589746
مزارع کشاورزی و خانه های مسکونی روستای توریستی میرود

⛈️ آب و هوای روستای توریستی میرود

میرود با زیبایی‌های فراوان و آب و هوای معتدل خود، جاذبه‌ای برای گردشگران و مسافران است.

چراگاه گاو ها و حیوانات در طبیعت سرسبز روستای ساحلی میرود 485464
دام پروری در ارتفاعات روستای زیبای میرود

🏝️ جاهای دیدنی اطراف روستای تورستی میرود

این منطقه با فضای سرسبز و پر از جنگل‌ به همراه وجود پارک کودک در نزدیکی دریا، این روستا را به یک مقصد گردشگری آرام و دلنشین تبدیل کرده است  جاذبه‌های دیدنی روستای میرود شهر بابلسر شامل:

به طور کلی، روستای میرود با ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی، مکانی مناسب برای گردش و تفریح در طبیعت است.

منطقه توریستی کرفون

در فاصله حدود 7 کیلومتری از کهنه محله میرود یا همان منطقه ساحلی میرود، یک روستای فوق العاده زیبا و سرسبز به نام روستای کرفون واقع شده است که همانند روستای میرود، دارای یک ساحل و یک منطقه توریستی ساحلی فوق العاده بکر به نام منطقه توریستی کرفون می باشد.

بوستان ساحلی چپکرود

ساحل چپکرود که با منطقه ساحلی میرود 19 کیلومتر فاصله دارد، از بکرتری سواحل استان مازندران به طول 18 کیلومتر می باشد و دارای 10 راه دسترسی به دریاست و از سالم ترین سواحل استان مازندران به شمار می رود که از لحاظ شرایط طبیعی یکی از زیباترین سواحل این منطقه است.

آلاچیق های آماده حضور مسافران در بوستان ساحلی چپکرود
آلاچیق های آماده حضور مسافران در بوستان ساحلی چپکرود
تک نیمکت دنج کرفون و آرامش بی نظیر آن
تک نیمکت دنج کرفون و آرامش بی نظیر آن
رود تلار و جنگل های پاییزی در مازندران 458748
رود تلار در دل جنگل های پاییزی میرود
روستای کرفون و چمنزار های سرسبز در زیر آسمان ابری و غروب آفتاب 46894
غروب غم انگیز در کنار طبیعت دیدنی روستای کرفون
آلاچیق های کنار هم ساخته شده در بوستان ساحلی چپکرود 485678
آلاچیق های بوستان ساحلی چپکرود

🏕️ امکانات روستای میرود

در روستای میرود، حمام عمومی فراهم نیست، اما دسترسی به اینترنت عمومی و وسایل نقلیه عمومی در دسترس است. همچنین، در این روستا مغازه‌های بقالی وجود دارد، اما فروشگاه‌های نانوایی فعال نیستند.

سایر امکانات منطقه نمونه گردشگری روستای میرود:

  • آلاچیق‌ها
  • سرویس بهداشتی
  • پارک کودک
  • نمازخانه
  • سکوهای نصب چادر

ارسال دیدگاه