دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک | مشخصات + ایده دکوراسیون + گالری تصاویر

1402-09-24
0 دیدگاه
مبلمان نئوکلاسیک آبی و عسلی در سبک نئوکلاسیک اتاق نشیمن 5486746454100

در دوران قرن هجدهم و نوزدهم، سبک نئوکلاسیک که با الهام گیری از دکوراسیون خانه‌های کلاسیک یونان و روم برخوردار بود، به یک استاندارد برجسته در معماری اروپا تبدیل شد. این سبک بازگشت به اصالت و زیبایی‌های کلاسیک را ترویج کرد و عناصری چون ستون‌های دورانی، کتیبه‌های انگشت‌نگار، و نمای خارجی‌ ستون‌دار را در خود جای داد. در نئوکلاسیک، سادگی و حس زیبایی کلاسیک با استفاده از اجزایی مثل پارچه‌ها، سنگ‌های با کیفیت، و نقاشی‌های دیواری بازتاب پیدا کرد. در داخل خانه‌ها، اثرات نورپردازی مناسب باعث ایجاد فضاهای روشن و دلنشین شد. اگر به دنبال ایده‌های کاربردی و جذاب در چیدمان دکوراسیون نئوکلاسیک هستید، می‌توانید از ترکیب عناصر سنتی و مدرن بهره ببرید.  در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک بپردازیم.

مبلمان سبز صدری و لوسترهای نئوکلاسیک در اتاق پذیرایی ویلای متراژ بالا 6548744504
چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک

معرفی سبک نئوکلاسیک 

سبک نئوکلاسیک، یک ترکیب هوشمندانه از زیبایی‌های کلاسیک و اصالت با عناصر و زبان مدرن است. در این سبک، سعی شده است که زیبایی‌های میراث کلاسیک با نگرشی نوین و مدرن تجدید حیات یابند. هدف اصلی این سبک، ارائه دکوراسیونی با شکوه و ثروت کلاسیک به همراه سادگی و کاربردی بیشتر است. با دقت به واژه “مدرن کلاسیک یا همان نئوکلاسیک“، مشخص می‌شود که در این سبک، دکوراسیون کلاسیک به یک نحو مدرن و امروزی تطبیق یافته است. بطوریکه شکوه و جلال عناصر کلاسیک با استفاده از طراحی‌ها و مواد مدرن، به شکلی زیبا و عصری ظاهر می‌شوند. این سبک نه تنها به زیبایی تاریخی اشاره دارد بلکه با استفاده از ایده‌ها و امکانات مدرن، یک نمایش زیبای هماهنگ و جدید از دکوراسیون ایجاد می‌کند. در طراحی نئوکلاسیک، جزئیات فراموش نشده و به دقت به آثار هنری، معماری، و نمای خارجی‌ ستون‌دار توجه شده است. اما در عین حال، از جنس‌ها، رنگ‌های مدرن، و خطوط ساده نیز برای بهبود کاربری و جلب راحتی در استفاده از فضا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: سبک کلاسیک در معماری داخلی 

نورپردازی نئوکلاسیک و مبلمان آبی در اتاق تیوی 3216546540
نورپردازی لایک در گوشه دنج اتاق تیوی با دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

مشخصات دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

  • مبلمان نئوکلاسیک با استفاده از جنس استیل و ساختار چوبی یا فلزی، تلفیقی از سادگی و تقارن را در خود جای داده است. این نوع مبلمان، با رنگ‌های طبیعی یا فانتزی، به صورت ساده و هماهنگ چیده می‌شود. در زمینه پارچه‌ها نیز، تأکید به صورت هم‌زمان بر سادگی و لوکسی وجود دارد. پارچه‌های مخمل و ابریشم با طرح‌های ساده یا تک گل، انتخاب‌های مناسبی برای مبلمان نئوکلاسیک هستند.
  • در انتخاب پرده‌ها، توجه به تضاد بین یک لایه ساده و لایه دیگر با طرح دار و شلوغ مورد نیاز است. به عنوان مثال، انتخاب پرده زیرین از جنس حریر تک رنگ و پرده رویی از جنس مخمل با طرح دار، تناقض زیبایی را ایجاد می‌کند.
  • در زمینه فرش‌ها، طرح‌های گل‌های قدیمی و اشکال هندسی جدید به کار گرفته می‌شود. فرش با رنگ‌های ملایم و گرم، همچنین از جنس‌های با کیفیت، به دکوراسیون نئوکلاسیک ارزانه و جلبه ویژه‌ای می‌بخشد.
  • پالت رنگی در سبک نئوکلاسیک ملایم و آرام بوده و به سمت سفید، کرم و توسی که رنگ‌های روشن و خنثی هستند، تمایل دارد. اما از رنگ‌های برجسته‌تر نیز مانند مشکی، قرمز، طلایی و نقره‌ای به عنوان رنگ‌های مکمل برای اکسسوری‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر مبلمان با طرح ساده به رنگ توسی دارید، از کوسن‌های طرح دار با رنگ‌های نارنجی، آبی نفتی یا قرمز برای جلب توجه استفاده نمایید.
  • درب‌های داخلی در نئوکلاسیک با تلفیقی از درهای کلاسیک و مدرن، با خطوط و گل‌های نسبتاً برجسته، نقش اساسی در تکمیل دکوراسیون دارند. این درها با طراحی‌های خاص، از جمله درهای شیشه‌ای با ظاهر جذاب و مدرن، جلوه گر سادگی و شیک بودن دارند. ریل کردن درها از جنس چوبی و شیشه ای با ظاهری جذاب و مکانیزم مدرن، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون نئوکلاسیک است.
  • در زمینه انتخاب طرح اکسسوری‌ها، مبلمان، پرده‌ها و لوازم تزئینی، گل‌ها یکی از انتخاب‌های مناسب هستند. از لوازم طرح‌دار با گل‌های ریز و درشت مختلف، می‌توانید برای چیدمان نئوکلاسیک استفاده کنید و این انتخاب به زیبایی کل دکوراسیون کمک خواهد کرد.

سنگ پرکاربرد در سبک نئوکلاسیک:

سنگ مرمر نیز به عنوان یک عنصر مجلل و همچنین سادگی را دارا، در دکوراسیون نئوکلاسیک بسیار موثر است. این سنگ، ویژگی‌های مجلل و شیکی را به فضا افزوده و به تعادل بین لوکسی و سادگی کمک می‌کند.

مبلمان شکلاتی رنگ و لوستر نئوکلاسیک و دیوارهای منبت کاری شده اتاق نشیمن 5489465404
فضای داخلی روح انگیز دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در اتاق نشیمن

چیدمان اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک

برای خلق دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک با حرفه‌ای، از جزئیات طراحی معناپذیر و بی‌تکرار استفاده کنید. تخت با سرتختی چوبی و منحنی، به همراه مبلمانی که از خطوط کلاسیک و جزئیات چوبی آراسته شده، اتاق را به یک فضای مجلل و آرام تبدیل می‌کنند. از پارچه‌های مخمل با طرح‌های گلی یا شکلاتی برای روتختی استفاده کنید تا حس لوکسی به اتاق اضافه شود. آینه‌های بزرگ با چهارچوب‌های چوبی یا فلزی نئوکلاسیک، جلوه‌ای شیشه‌ای و شیک به دیوارها بخشیده و تزئینات دیواری نئوکلاسیک مانند نقاشی‌ها یا ستون‌های تزئینی جزئیات بیشتری افزوده و هماهنگی بین عناصر دکوراتیو را تقویت کنند. یک لوستر با طرح‌های نئوکلاسیک و چراغ‌های دیواری با طراحی مدرن، نورپردازی مناسبی را فراهم می‌کنند. از فرش با طرح‌های گلی یا هندسی در رنگ‌های گرم برای افزودن لمسه دلنشین به زمینه اتاق استفاده کنید. این ترکیب از عناصر نئوکلاسیک و جزئیات مدرن، یک اتاق خواب با شکوه و هماهنگی زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

رنگ های پرکاربرد در سبک نئوکلاسیک:

رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ، کرم و طلایی با لمس‌های رنگی جزئی مانند قرمز یا مشکی، اتاق را زیبا و متنوع می‌کنند.

تخت خاکستری سرمه ای با تاج بلند در اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک 2316468450
ایجاد فضای روح افزا و آرامش بخش در دکوراسیون نئوکلاسیک اتاق خواب

دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک

آشپزخانه‌ی نئوکلاسیک به عنوان یک فضای آشپزی به‌روز و درعین حال با ظاهری کلاسیک توصیف می‌شود. در واقع، این طراحی آشپزخانه متمرکز بر ادغام لوازم و جزئیات کلاسیک آشپزخانه با ویژگی‌های مدرن است. کابینت‌های نئوکلاسیک اغلب از میان رنگ‌های روشن و ملایم انتخاب می‌شوند. آنها دارای طراحی خاصی هستند که نه به اندازه‌ی کابینت‌های کلاسیک سلطنتی هستند و نه سادگی کابینت‌های مدرن را ایجاد می‌کنند. خصوصیت اصلی کابینت‌های نئوکلاسیک در ظاهر طرح‌دار و شکیل آنها و همچنین تقارن آنها است. همچنین، دستگیره‌های ظریف و زیبا بر روی درب‌های کابینت افزون بر زیبایی کل آشپزخانه، جزئیات بیشتری به فضا اضافه می‌کنند. در طراحی سطوح کانتر، استفاده از سنگ‌های زیبا به عنوان مواد اصلی بسیار رایج است. همچنین، چند کابینت شیشه‌ای با قاب‌های زیبا برای نمایش ظروف تزیینی، حالت نئوکلاسیک و شیک‌تری به آشپزخانه می‌بخشند. در همین راستا، تلاش کنید که لوازم داخلی‌تان از جمله ظروف و لوازم آشپزخانه از جنس مواد سنتی و کلاسیک استفاده شود و به جای لوازم مدرن، جلوه کلاسیک‌تری به فضا بدهید.

کابینت آشپزخانه و جزیره نئوکلاسیک 216468410
تلفیق دو رنگ سرمه ای و طوسی در دکوراسیون نئوکلاسیک آشپزخانه

نکات چیدمان دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

  1. در دکوراسیون نئوکلاسیک با استفاده از دکوری‌ها و اکسسوری‌های کوچک مدرن، می‌توانید جلوهٔ سبک مدرن را به دکوراسیون کلاسیک خود اضافه کنید.
  2. در اطراف مبلمان اتاق پذیرایی، از چند گلدان شیشه‌ای ساده و آباژورهای مدرن با رنگ‌های روشن استفاده کنید. این اکسسوری‌ها باعث زیبایی و تنوع در فضا می‌شوند.
  3. برای ایجاد حس آرامش و سادگی در اتاق نشیمن، از کاغذ دیواری‌های مدرن با طرح‌های تکرارشونده بهره ببرید. از آینه‌های دکوراتیو و مدرن نیز بر روی دیوارها استفاده کنید تا فضا را بازتر و شفافتر کنند.
  4. برای افزایش لمس مدرن و لوکس، از میزهای شیشه‌ای مدرن با پایه‌های طلایی ساده استفاده کنید. این میزها می‌توانند نقطهٔ جلب توجه و زیبایی در فضا ایجاد کنند.
  5. در چیدمان اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک، از پارکت طلایی و کاغذ دیواری با طرح‌های داماسک و گلدار استفاده کنید.
  6. تابلوهای ساده با طرح‌هایی مانند گیاهان و حیوانات برای دیوارها انتخاب کنید.
  7. همچنین، از فرش‌های فانتزی با طراحی خطوط شکسته برای زیر تخت استفاده کنید. با این اقدامات، به اتاق خواب جلوه ویژه‌ای بخشید و ادغام هویت‌های دو سبک را به خوبی نشان دهید.

گالری تصاویر دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

مبل سفید رنگ و دیوارهای طراحی شده در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک 53165484520
بازتاب نورخورشید در اتاق نشیمن نئوکلاسیک ویلای دلباز و بزرگ
مبلمان نئوکلاسیک آبی و عسلی در سبک نئوکلاسیک اتاق نشیمن 5486746454100
ایده چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک ویلا
مبلمان کرم رنگ و سبز رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک نئوکلاسیک 32165465410
ایده چیدمان اتاق نشیمن با وسایل ساده به سبک نئوکلاسیک
کابینت طوسی رنگ و صندلی های چوبی در آشپزخانه نئوکلاسیک 321564684510
ایجاد فضای دراماتیک با نورپردازی و کابینت های نئوکلاسیک در آشپزخانه
کابینت های سفید رنگ نئوکلاسیک به کار رفته در آشپزخانه 165484210
دکوراسیون چشم نواز و نئوکلاسیک آشپزخانه
کمددیواری چوبی و تخت با تاج لوکس چوبی در دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک 21516845312
تلفیقی از وسایل چوبی مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک اتاق خواب
مبلمان طوسی ملایم و دیوارهای نئوکلاسیک اتاق خواب 558774545456450
فضای آرامش بخش اتاق خواب با دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک
مبلمان کرم رنگ با پایه های طلایی و دراور طلایی و کرم رنگ در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک 516845212
ترکیب رنگ کرم ملایم در مبلمان پایه طلایی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

 

ارسال دیدگاه