روستای شیرا کجاست؟ 🌄| جاهای دیدنی ⛵| جمعیت 👨‍👩‍👦‍👦| اقلیم☔| شغل مردم | عکس

1403-01-03
0 دیدگاه
درختان و کوه های سرسبز روستای حسین اباد فریدونکنار 458464

استان مازندران، با زیبایی‌ها و طراوت خاص خود، هر قدم از خاک سرسبز و غنی خود را زیبا و طراوت‌بخش نشان می‌دهد. سفر به این استان لذتی غیرقابل‌وصف دارد؛ تمام شهرها، روستاها و جنگل‌های مازندران دلنشین و زیبا هستند و هر نقطه‌ای از آن وسوسه‌انگیز است. روستای شیرا شهر فریدونکنار، که به نام حسین آباد نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های سرسبز و جذاب استان مازندران است و زیرمجموعه بهشتی این استان محسوب می‌شود. بدون شک، می‌توان ادعا کرد که روستای شیرا شهر فریدونکنار یکی از دیدنی‌ترین جاهای مازندران است.

در مقالات قبلی، لیست تمام روستاهای فریدونکنار را برای شما آماده کردیم اکنون می‌خواهیم به یکی از این روستاهای توریستی شهر فریدونکنار بپردازیم. با ما همراه باشید!


🌏 روستای شیرا کجاست؟

روستای شیرا در شهر فریدونکنار از سمت شمال به خیابان شهید نامجو و شهرک مهد، از سمت جنوب به مزارع کشاورزی، از سمت شرق به فرزاد شهر و آب بندان، و از سمت غرب به شالیزارها و مناطق مسکونی دسترسی دارد. از جاده نامجو، می‌توان از فریدونکنار به سمت سرخ رود حرکت کرده و پس از شهرک فرزادشهر به روستا دسترسی پیدا کرد.

آدرس دقیق روستای شیرا (حسین آباد): استان مازندران، 5.6 کیلومتری شهر فریدونکنار

آدرس دقیق روستای شیرا روی نقشه 145841
برای دستیابی به آدرس دقیق روستای شیرا روی نقشه کلیک کنید

👨‍👧‍👦 جمعیت روستای توریستی شیرا (حسین آباد)

بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت روستای حسین آباد 512 نفر بوده است.

درختان خشکیده در کنار چمنزار های روستای حسین آباد فریدونکنار 451453
مزارع و باغ های سرسبز روستای توریستی شیرا در فریدونکنار

⛅ آب و هوای روستای شیرا شهر فریدونکنار

آب و هوای روستای شیرا به طور کلی معتدل و خزری است که برای کاشت انواع محصولات زراعی مناسب است در فصل بهار، با رویش گل‌ها و دمای معتدل، زمان مناسبی برای سفر و بازدید از مناظر زیبای این منطقه فراهم می‌شود. در تابستان، هوا گرم و دلنشین بوده و همچنین زمان مناسبی برای لذت بردن از زمین‌ های کشت برنج است. پاییز به عنوان فصلی که مابین دو فصل گرم و سرد واقع شده، با بارش‌ های پراکنده و زرد شدن برگ‌ های درختان، حس آرامش را در افراد القا می‌کند. زمستان در این روستا سرد و بارانی است، اما نزدیک شدن به فصل بهار و سبز شدن مجدد گیاهان حس سر زندگی و آرامش را در افراد ایجاد می‌کند.

اقلیم روستای توریستی شیرا:

  • معتدل
  • خزری
عکس از نمای دور خانه های روستای حسین اباد فریدونکنار 415646
چهره متفاوت از خانه های مسکونی روستای حسین اباد فریدونکنار
هیزم برداشتن زن محلی روستای حسین اباد فریدونکنار 4545
بانوی زحمت کش خانه دار روستای حسین اباد فریدونکنار

🌅 ویژگی آب بندان روستای حسین آباد (شیرا)

روستای حسین آباد دارای 3 آب بندان است که در شمال، جنوب، و غرب این روستا قرار دارند و به مساحت 45 هکتار می‌رسند. این آب بندان‌ها به عنوان مقصد گردشگری با موضوع تفریحی مورد توجه قرار می‌گیرند. این روستا دارای 450 خانه است، از جمله 250 واحد ترکیبی هستند و هیچ خانه‌ای از خانه‌های قدیمی برخوردار نیست. اقامت گردشگران از طریق خانه‌های مسافر یا ایجاد واحدهای بوم‌ گردی در بافت روستا تامین می‌شود.

تنها آب بندانی که در روستا وجود دارد، در 3 قسمت این آب بندان هم سطح با زمین‌های روستا است و ارتفاع تاج آن به 30 سانتی‌ متر هم نمی‌رسد. جاده روستا از نوع آسفالت است و از تاج غربی آب بندان عبور می‌کند. به دلیل هم‌سطح بودن با واحدهای مسکونی، حیاط‌های واحدهای مسکونی عموماً پر از آب می‌شوند. لذا احداث جداره‌های آب بندان می‌تواند از نفوذ آب به منازل مسکونی جلوگیری کند. عرض آب بندان نیز باید افزایش یابد تا تاج آن به عنوان جاده دسترسی به روستا در غرب آب بندان محسوب شود. عمق آب بندان بین 1.5 تا 2 متر است و باید لایروبی شود تا به 3 تا 4 متر عمق برسد. با لایروبی آب بندان، مشکل گرفتگی منازل مسکونی حل خواهد شد زیرا آب بندان به روستا وصل است.

طبیعت سرسبز در کنار خانه های روستای دیدنی شیرا 775546
پوشش گیاهی سرسبز در کنار خانه های مسکونی روستای توریستی شیرا
چراگاه و اسطبل چوبی در دلخل جنگل مه آلود روستای توریستی شیرا فریدونکنار 45864
اسطبل چوبی در دل جتگل مه آلود و سرسبز روستای حسین اباد

🐄 مشاغل مردم روستای حسین آباد فریدونکنار

این روستا به دلیل نزدیکی به دریا، داشتن آب‌بندان و مزارع سرسبز، رونق خاصی در اقتصاد دارد مردم این روستا علاوه بر کشاورزی و شالیکاری، با اجاره خانه‌های خود به توریست‌ها نیز درآمدزایی می‌کنند که این امر به پیشرفت و رونق اقتصادی روستا کمک کرده است. در جنوب غربی روستا، مزارع کشاورزی فراوانی وجود دارد و آب‌بندان مجاور این روستا در جنوب شرقی به پرورش آبزیان و تأمین آب مزارع مشغول است.

مردم این روستا علاوه بر کشاورزی، به پرورش دام و طیور نیز مشغول‌اند و به خودکفایی در این زمینه‌ها دست یافته‌اند که این کار در اکثر روستاهای مازندران رایج است. اغلب اهالی روستای شیرا در حیاط منازل خود مرکبات مختلف اعم از پرتقال، نارنگی، و میوه‌های تابستانه مانند شلیل، شبرنگ، هلو، انجیر، و آلوچه را کشت می‌کنند. همچنین، سبزیجاتی مانند ترب، اسفناج، نعناع، شاهی، گشنیز، و تره و صیفی‌جاتی مانند گوجه، بادمجان، خیار، کدو، کدوسبز، و فلفل را نیز کشت می‌کنند.

بسیاری از مردم این روستا با ایجاد بازارچه‌های محلی، محصولات خود را به فروش می‌رسانند و از این راه درآمد مناسبی کسب می‌کنند. این بازارچه‌ها به‌صورت هفتگی در محل‌های مشخصی برگزار می‌شوند. زنان این روستا در تمام زمینه‌ها به همراه مردان خود فعالیت می‌کنند. علاوه بر فعالیت‌های در بازارچه‌های محلی، برخی از زنان به کسب و کارهای آنلاین نیز مشغول هستند.

شغل روستای حسین آباد:

  1. کشاورزی
  2. شالیکاری
  3. پرورش آبزیان
  4. پرورش دام و طیور
پرورش دام و طیور، شغل مردم روستای حسین اباد(شیرا) 565464
پرورش دام و طیور، یکی از مشاغل مردم روستای حسین آباد

⛺ جاهای دیدنی روستای حسین آباد (شیرا)

درختان و کوه های سرسبز روستای حسین اباد فریدونکنار 458464
کوه ها و دشت های سرسبز روستای حسین اباد فریدونکنار
قو های مهاجر تالاب شیرا در کنار غروب خورشید 456454
غروب دل انگیز در کنار پناهگاه پرندگان تالاب شیرا

ارسال دیدگاه