روستای گالشکلا | آدرس | عکس ✔️

1402-11-02
0 دیدگاه
روستای گالشکلا و خانه های روستایی در فصل پاییز 549786

آیا می‌دانید روستای گالشکلا در کدام استان و شهرستان واقع شده و چه ویژگی‌هایی این منطقه را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است؟

استان مازندران همواره جلب توجه مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت گردی بوده‌، اما برخی از این نواحی به دلیل جذابیت بیشتر خود به عنوان مقصدی محبوب برای گردشگران شناخته می‌شوند. یکی از این جاذبه‌های فراموش‌نشدنی، روستای گالشکلا میباشد که با آب و هوای معتدل و دلنشین، چشم‌انداز سرسبز و مهربانی مردمانش، سال‌هاست که مسافران را به خود جذب کرده است. این روستا با دارا بودن فضاهای طبیعی بکر و خاص، به یکی از مقاصد محبوب برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت تبدیل شده است.

طبیعت سرسبز روستای گالشکلا در زیر آسمان ابری 596648
طبیعت بکر و سرسبز رویایی روستای گالشکلا، یکی از جاهای دیدنی مازندران

روستای گالشکلا کجاست؟

روستای گالشکلا در نزدیکی شهر بابلسر، استان مازندران واقع شده است به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران شناخته می‌شود این روستا در فاصله 1 کیلومتری از بهنمیر قرار دارد.

آدرس دقیق روستای گالشکلا روی نقشه 4186787
برای دستیابی به آدرس دقیق روستای گالشکلا روی نقشه کلیک کنید.

طبیعت روستای گالشکلا

این روستا به واسطه آب و هوای معتدل و سرسبز، به نام بهشت دامداران نیز شناخته می‌شود با چشم‌اندازهای خیره‌کننده و مهمان‌نوازی مردمان محلی، گالشکلا به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در این منطقه تبدیل شده است.


ویژگی روستای گالشکلا

روستای گالشکلا با مساحت 60 هزار متر مربع، بیش از 1400 نفر جمعیت دارد و از نظر تقسیمات، به دو بخش پایین و بالا تقسیم می‌شود دهکده در حوزه آبریز سد البرز و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور واقع شده است.

پوشش گیاهی سرسبز روستای توریستی گالشکلا در مازندران 5496878
سرسبزی پوشش گیاهی منحصر به فرد در روستای گالشکلا

شهرها و روستاهای اطراف روستای گالشکلا 

این منطقه از چهار سمت به وسیلهٔ دیگر مناطق زیبایی احاطه شده است از سمت شمال توسط روستای روشندان بهنمیر، از جنوب با روستای سرخدشت و دینه سر قائمشهر، از شرق با روستای قائم ده شهرستان قائم شهر و اسماعیل کلا بزرگ شهرستان جویبار و از غرب با شهر بهنمیر همجوار است.


جاهای دیدنی گالشکلا بابلسر

  • ناحیه جنگلی لفور (مشاهده روی نقشه)
  • سد لفور (مشاهده روی نقشه)
  • آبشار اسکلیم (آبشار گالشکلا) (مشاهده روی نقشه)

یکی از جاذبه‌های گردشگری در این منطقه، دهکده سرسبز بابلسر است که با ارائه مناظر زیبا و دلپذیر جلب توجه گردشگران می‌کند همچنین، آبشار آهکی اسکلیم رود نیز از دیگر جاذبه‌های طبیعی این روستاست. این آبشار در فاصله دو کیلومتری از روستا و در میان جنگل‌های لفور واقع شده و چشم‌اندازی فوق‌العاده ارائه می‌دهد. برای بهره‌مندی از زیبایی‌های آبشار آهکی اسکلیم رود، مسافران می‌توانند حدود یک ساعت را در مسیر پیاده‌روی به سوی جنگل‌های هیرکانی طی کنند. این مسیر تجربه‌ای دلپذیر برای دوستداران طبیعت و آبشارهای سوادکوه، به خصوص “عروس آبشارها”، خواهد بود.

دریاچه و سد لفور در دل جنگل ها و کوهستان، یکی از جاهای دیدنی مازندران 857878
دوستی سد لفور با جنگل سرسبز مازندران
آبشار اسکلیم در میان جنگل سرسبز مازندران 59685
آبشار روان در دل سرسبزی ها، یکی از جاهای دیدنی بابلسر

بهترین زمان برای سفر به گالشکلا

بهترین زمان برای سفر به گالشکلا فصل‌های بهار و تابستان است در این فصل‌ها، آب و هوا معتدل و دلنشین است که این امکان را به شما می‌دهد تا از زیبایی‌های طبیعت اطراف بهره‌مند شوید. در تابستان، دماهای گرم‌تر و آفتاب فراوان به شما این امکان را می‌دهد تا لحظاتی شاد و پرانرژی در این قریه زیبا سپری کنید.

همچنین، با استفاده از این زمان مناسب، می‌توانید به سایر جاذبه‌های گردشگری اطراف نیز سر بزنید، از جمله بازار ولیعصر و پل معلق فلزی بابلسر که تجربه‌ی جالبی به سفر شما اضافه می‌کنند.

بهترین زمان مناسب برای سفر به گالشکلا:

فصل بهار و تابستان

روستای گالشکلا و خانه های روستایی در فصل پاییز 549786
زیبایی رنگ های پاییزی در روستای گالشکلا

ارسال دیدگاه