سرای گردشگری سیمرغ ✔️ | آدرس دقیق | تاریخچه | معماری | عکس

1402-11-03
0 دیدگاه
طراحی و معماری مدرن با نمای سنگی سرای گردشگری سیمرغ در شب 48748

به دنبال تجربه سفری ایده آل همه ما برای خرید سوغات و نیازهای خود در سفر نیازمند مراجعه به مراکز خرید شهر مورد نظر می باشیم. شهرستان محمودآباد دارای  جاذبه های دیدنی بسیاری است و هرساله میزبان توریستان متعددی می باشد. از همین رو آیا شما نیز به دنبال جاذبه‌های تفریحی جدید در شهر محمودآباد هستید؟ آیا اطلاعاتی از سرای گردشگری سیمرغ دارید؟ آیا به دنبال مراکز خرید برای سوغاتی گرفتن هستید؟ این محتوا مخصوص شماست با ماهمراه باشید


سرای گردشگری سیمرغ کجاست؟

سرای گردشگری سیمرغ در منطقه محمودآباد در استان مازندران واقع شده و از جنب کنارگذر غربی جاده نور قابل دسترسی است این مجتمع جذاب و مدرن حدود ۳ کیلومتری شهر محمودآباد قرار دارد.

مشخصات سرای گردشگری سیمرغ:

  • آدرس: جنب کنارگذر غربی جاده نور، محمودآباد، استان مازندران
  • تلفن: ۰۹۱۱۵۷۸۱۶۰۰
آدرس دقیق سرای گردشگری سیمرغ روی نقشه 4586748
برای دستیابی به آدرس دقیق سرای گردشگری سیمرغ روی نقشه کلیک کنید

تاریخچه سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد

سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد یک پروژه تفریحی و گردشگری است که در سال 1395 با آغاز طراحی به راه انداخته شد این پروژه توسط بابک کلانتری به عنوان کارفرما و با همکاری سلما شفائی به عنوان معمار اصلی از سازندگان سرای گردشگری سیمرغ طراحی شده است. ابتدایی‌ترین مراحل طراحی و برنامه‌ریزی برای این مجتمع تفریحی در سال 1395 آغاز شده و حدود یک سال به طول انجامید. ساخت و اجرای این پروژه در سال 1396 آغاز شد و تا اواسط سال 1398 ادامه یافت. هزینه تقریبی برای احداث این پروژه حدود 50 میلیارد تومان بوده است. در طول ساخت این مجتمع، مصالح مناسب با اقلیم منطقه و با توجه به طراحی خاص و منحصر به فرد بنا، به کار گرفته شده است.

مشخصات تاریخچه سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد:

  • آغاز طراحی سرای گردشگری سیمرغ از چه سالی شروع شد؟ 1395
  • معمار اصلی سرای گردشگری سیمرغ: سلما شفائی
نمای ساختمان مشکی رنگ کافه رستوران ایوان محمودآباد در روز بارانی 54864896
نمای بیرونی ساختمان شیک کافه رستوران ایوان محمودآباد در روز بارانی
پارک ماشین ها در جلوی ساختمان پر نور سرای گردشگری سیمرغ در شب 4689798
درخشش ساختمان مستحکم سرای گردشگری سیمرغ در شب
نمای داخلی با سقف و لامپ های طراحی شده در سرای گردشگری سیمرغ 746747
نمای داخلی مدرن و زیبای سرای گردشگری سیمرغ

بررسی معماری سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد

این مجتمع در زمینی به وسعت ۱۷۰۰۰ متر مربع و با زیربنای ۹۰۰۰ متر مربع ایجاد شده است با توجه به طراحی منحصر به فرد، این بنا از یک طبقه و یک نیم طبقه تشکیل شده است و دارای ابعادی حدود ۷۱ متر عرض است. طراحی این مجتمع با هدف ایجاد یک فضای جمعی با زاویه دید وسیع برای عموم مردم انجام شده است. از نظر سازندگان، این بنا باید نیازهای عمده مردم را برآورده کند به همین دلیل، فضا و سقف وسیع و یکپارچه، بدون ستون، استفاده از آبنما و المان‌های مدرن برای زیباسازی فضا، و وجود فضاهای متنوع برای استراحت گردشگران از جمله ویژگی‌های این مجتمع است.

معماری این بنا نیز به گفته سازندگان، از خطوط افسانه‌ای شاعرانه الهام گرفته است که به نوازش نسیم در شالیزارها اشاره دارند این خطوط در طراحی تمام بخش‌های بنا نمایان شده و در دکوراسیون داخلی، نورپردازی و سایر جزئیات بنا به زیبایی استفاده شده‌اند. با این حال، مطابق با انتقادات برخی از متخصصان معماری، طراحی این مجتمع با بنایی مشابه در کشور آذربایجان ارتباط دارد و این تشابه توسط آن‌ها قابل انکار نیست این انتقادات به این دلیل است که طراحی بنا به نظر آن‌ها به شدت به مرکز فرهنگی حیدر علی اف در آذربایجان شباهت دارد و توجیه مفهومی برای این تشابه ارائه نشده است.

مشخصات سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد:

  • وسعت: 17000متر زمین و 9000 مترمربع زیربنا
  • عرض: 71 متر
بخش های مختلف همچون رستوران سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد 1685485
بخش های مختلف سرگرم کننده سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد 
سرای گردشگری سیمرغ، یکی از جاهای دیدنی مازندران 5987968
عظمت و شکوه ساختمان سرای گردشگری سیمرغ

آشنایی با بخش‌های متنوع و جذاب سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد

  • مرکز خرید سیمرغ: مجتمع سیمرغ به عنوان بهترین مرکز خرید محمودآباد شناخته شده و در این بخش، غرفه‌های فروشگاهی با محصولات متنوع از معروف‌ترین برندهای جهانی را ارائه می‌دهد. از پوشاک و کفش تا اکسسوری، تلفن همراه و لوازم جانبی، اسباب بازی و لوازم آرایشی، این مرکز خرید گزینه‌های مختلفی را برای خریداران فراهم می‌کند. همچنین بخشی از این مرکز به عرضه سوغات و صنایع دستی از شهرهای مختلف ایران اختصاص دارد.
  • فروشگاه رفاه سیمرغ محمودآباد: یکی از دو شعبه فروشگاه رفاه در شهر محمودآباد که در طبقه همکف مجتمع واقع شده و تمام کالاها و لوازم مورد نیاز عموم مردم در آن عرضه می‌شود. این فروشگاه به عنوان یکی از مراکز خرید اصلی در مجتمع تلقی می‌شود.
  • هایپرمارکت مجتمع سیمرغ محمودآباد: بیستمین شعبه هایپرمارکت نیز در سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد افتتاح شده است با وسعت ۱۵۰۰ متر مربع، این هایپرمارکت گستره وسیعی از کالاها را با تنوع بسیار خوبی به مشتریان ارائه می‌دهد.
  • پردیس سینمایی: بخش جذاب سینمای مجتمع، با یک سالن ظرفیت ۲۲۰ نفر و دو سالن با ظرفیت ۷۰ نفر، فرصتی را برای تماشای فیلم‌های متنوع فراهم می‌کند در طرح‌های آتی، یک آمفی تئاتر با ظرفیت ۸۰۰ نفر نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.
  • فودکورت سیمرغ محمودآباد: در طبقه دوم سرای گردشگری سیمرغ، یک فودکورت جذاب با حضور برندهای معتبر مانند پرپروک و امیر شکلات وجود دارد فضایی با دکوراسیون مدرن و المان‌های جدید برای جداسازی بخش‌های مختلف این فودکورت به کار رفته است.
  • کافه رستوران ایوان: یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های سیمرغ محمودآباد، کافه رستوران ایوان، در ضلع جنوب غربی مجتمع قرار دارد با فضای وسیع و دکوراسیون جذاب، این رستوران سه منوی صبحانه، ناهار و شام با تنوع بالا ارائه می‌دهد. امکانات متنوعی از جمله فضای روباز یا سرپوشیده و برگزاری مراسم نیز در این مکان فراهم است.
  • فروشگاه کتاب بازیا پاتوق: در سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد، یک فروشگاه کتاب به نام “بازیا پاتوق” وجود دارد این فروشگاه مناسب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.
  • خانه بازی (شهربازی) و گیم نت: خانه بازی مخصوص کودکان در طبقه بالایی مجتمع، با امکانات تفریحی و بازی‌های متنوع، جذابیت خاصی به مجموعه اضافه کرده است. همچنین وجود گیم نت نیز برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی فرصتی برای سرگرمی فراهم کرده است.
  • سالن بیلیارد و امکانات ورزشی: بخشی از فضای همکف مجتمع به سالن بیلیارد اختصاص یافته است این امکانات ورزشی به بازدیدکنندگان این مجموعه امکاناتی برای تفریح و ورزش فراهم می‌کند.
  • خدمات رفاهی: مجموعه به خدمات رفاهی نیز توجه ویژه‌ای داشته است، از جمله پارکینگ فراوان در اطراف مجتمع، نمازخانه، نیمکت‌های متعدد، سرویس بهداشتی و آبخوری.
  • برنامه‌های جنبی و اجتماعی: افتتاح جشنواره‌های فرهنگی و تفریحی در اوقات خاص مانند تعطیلات نوروز و تابستان، جزء برنامه‌های جذاب این مجموعه محسوب می‌شود برنامه‌های آتی نیز به توسعه و افزایش ارزش این مرکز گردشگری می‌افزاید.
چرخ و فلک در کنار ساختمان مدرن سرای گردشگری محمودآباد 4687987
تفریح و هیجان در شهربازی سرای گردشگری محمودآباد، یکی از جاهای دیدنی مازندران
پارک ماشین های شیک در جلوی ساختمان سنگی و شیشه ای سرای گردشگری سیمرغ 4786874
پارک ماشین ها در جلوی ساختمان فانتزی سرای گردشگری سیرغ
میز و صندلی های چیده شده رستوران سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد 498767
نمای داخلی رستوران مجلل سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد
طراحی و معماری مدرن با نمای سنگی سرای گردشگری سیمرغ در شب 48748
طراحی منحصر به فرد سرای گردشگری سیمرغ، یکی از جاهای دیدنی محمودآباد
طراحی مدرن سرای گردشگری سیمرغ، یکی از جاهای دیدنی مازندران 45878
المان ها و طراحی های منحصر به فرد سرای گردشگری سیمرغ

ارسال دیدگاه