معرفی آبشار ونوش🌊 | آدرس و مسیر دسترسی🗺️ 🚗 | جاذبه ها🌄 + تصاویر📷

1403-01-19
0 دیدگاه
آبشار ونوش در شهر نور 885697452123652

آبشار ونوش، علاوه بر اینکه یک آبشار فوق‌العاده در محیط طبیعی است که هیچگاه از دیدنش سیر نمی‌شوید، جزء محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی در شهرستان نور است. به ندرت اتفاق می‌افتد که یک طبیعت‌گردی به شهرستان نور سفر کند و این آبشار و طبیعت بی نظیر را از نزدیک ببیند. ما قصد داریم آبشار ونوش را به شما بیشتر معرفی کنیم، که علاوه بر زیبایی طبیعی خود، به عنوان یکی از مقاصد دیدنی و گردشگری برجسته در این منطقه شناخته می‌شود.

آبشار ونوش در شهر نور 3369854712547
آبشار دل انگیز ونوش در شهر نور

آبشار‌ ونوش کجاست؟

برای بازدید از آبشار‌ ونوش و روستای ونوش، ابتدا باید به روستای هم نامش یعنی روستای ونوش مراجعه کنید. این روستا در دهستان کجور واقع شده و جزء توابع شهرستان نور است. آبشار ونوش در محدوده شهر نور قرار ندارد؛ این منطقه فاصله‌ای حدوداً 20 دقیقه یا 14 کیلومتر از شهر نور دارد.

آدرس آبشار ونوش: استان مازندران، غرب شهر نور، روستای ونوش

مسیر دسترسی:
برای دسترسی به این آبشار و روستای ونوش، باید به سمت غرب نور و شهر رویان، به منطقه دریابیشه مراجعه کنید. در منطقه دریابیشه، یک سه راه اصلی وجود دارد که ضلع جنوبی آن شما را وارد خیابان دریابیشه می‌کند. از اواسط خیابان دریابیشه، شما به روستای ونوش می‌رسید، اما برای دسترسی به آبشار ونوش در جنوب روستا باید وارد مناطق جنگلی و سرسبز شوید و با پیاده‌روی در دل طبیعت به آبشار ونوش برسید. تابلوهای راهنما برای راهنمایی شما در این مسیر وجود دارند.

آبشار ونوش در شهر نور 1125698743652
برای مشاهده‌ی نقشه‌ی آبشار ونوش روی عکس کلیک کنید

معرفی و مشخصات آبشار ونوش

شهرستان نور جزء بزرگترین شهرستان‌های شمال کشور است و با تنوع طبیعی و جاذبه‌های بکر خود، یکی از مقاصد برجسته برای طبیعت‌گردی در این منطقه محسوب می‌شود. آبشار ونوش در جنوب روستای ونوش، منطقه‌ای جنگلی و زیبا قرار دارد که جزء بخش مرکزی استان مازندران برای طبیعت‌گردی به شمار می‌آید.

مشخصات آبشار ونوش

  • ارتفاع آبشار: حدوداً 70 متر
  • ساختار: آبشار ونوش یک آبشار پلکانی است و از سه قسمت تشکیل شده است
  • آبشار اول با ارتفاع 15 متر 
  • آبشار دوم با ارتفاع 40 متر (ارتفاع بلندترین بخش)
  • آبشار سوم که به عمق 1 متر می‌رسد

توصیه‌ها برای بازدید

  • قبل از عازم شدن، از داشتن تجهیزات مناسب برای صعود و آبتنی در آبشار اطمینان حاصل کنید.
  • در مسیر دسترسی به آبشار همچنین امکان صعود به بخش‌های بالایی نیز فراهم است، اما نیازمند تسلط بر صخره‌نوردی و توانمندی جسمانی می‌باشد.
  • همچنین در روزهای گرم تابستان، اقامت در حوضچه‌های آبشار ونوش حسابی حال می‌دهد و بهتر است از لباس و لوازم شنا مناسب استفاده کنید.

با بازدید از آبشار ونوش، تجربه‌ای فوق‌العاده از طبیعت گردی در شمال کشور را برای خود به ارمغان بیاورید.

آبشار ونوش در شهر نور 99888547123658
آبشار متحیر کننده ونوش در شهر نور

جاذبه های دیدنی اطراف آبشار‌ ونوش

روستای ونوش:
روستای ونوش یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به آبشار‌ ونوش است که در فصل‌های پاییز و بهار، با منظره‌ای دلنشین از دشت‌ها و طبیعت زیبای خود، گردشگران را مهیا به سفری آرام و لذت‌بخش می‌کند.

روستاهای مجاور:
علاوه بر روستای ونوش، روستاهای دیگری مانند پاشا کلا، عزت کاسگر، تاشکو و غیره نیز در اطراف آبشار‌ ونوش واقع شده‌اند که همچون ونوش، از فضای مهربانی و صمیمیت مردمانشان برخوردارند و همراه با بافت‌های قدیمی و جذاب، فروشگاه‌های صنایع دستی جذابی نیز دارند.

دریاچه ارواح:
در دل جنگل ممرز، دریاچه ارواح (دریاچه دشت ممرز) قرار دارد که به دلیل وجود تنه درخت در وسط آن، صحنه‌ای بسیار جذاب و معمایی را به ارمغان می‌آورد. این دریاچه یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و معروف است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

تنگه نارنج بن و آبشار‌های دیگر:
منطقه حاشیه جنگل ممرز، شامل جاهای دیدنی هیجان‌انگیزی مانند تنگه نارنج بن، آبشار کیامید (لاکتاشدکن)، آبشار و تنگه نهرودبار، و همچنین دریاچه و سد آبیدر می‌باشد که هر یک از این مکان‌ها برای علاقمندان به طبیعت‌گردی و ماجراجویی، تجربه‌های خاصی ارائه می‌دهند.

با بازدید از این جاهای دیدنی اطراف آبشار ونوش، سفری فراموش‌نشدنی به دنیای زیبای طبیعت و معماری باستانی این منطقه را تجربه کنید.

نزدیک ترین جاذبه به آبشار‌ ونوش:

روستای ونوش

آبشار ونوش در شهر نور 885697452123652
آبشار زیبا و روح بخش ونوش در شهر نور

بهترین زمان برای بازدید از آبشار‌ ونوش 🌊🌳

در دل طبیعت استان مازندران، این آبشار به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و دل‌نشین شناخته می‌شود. انتخاب بهترین زمان برای بازدید از این آبشار می‌تواند تجربه‌ای خاص و لذت‌بخش را برای شما به ارمغان آورد.

فصل تابستان: تجربه آبتنی در طبیعت
در فصل تابستان، اگرچه هوا در استان مازندران گرم و شرجی است، اما به دلیل واقع شدن آبشار‌ ونوش در جنگل، از این مسئله جلوگیری شده و هوای این منطقه همچنان دلپذیر است. این زمان برای آبتنی در حوضچه‌های آبشار ونوش بسیار جذاب و مفرح است.

فصل بهار و پاییز: زمانی ایده آل برای طبیعت‌گردی
اگر قصد گردش در این منطقه بکر و سرسبز را دارید و می‌خواهید به غیر از آبشار‌ ونوش، از سایر جاذبه‌های طبیعی اطراف نیز بازدید کنید، اوایل فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای این تجربه است. هوای مناسب و منظره‌های طبیعی در این دوره‌ها بسیار دلنشین و شگفت‌انگیز است.

با انتخاب زمان مناسب برای بازدید، لحظاتی خاص و فراموش‌نشدنی از زیبایی‌های طبیعت در آبشار‌ ونوش خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به آبشار ونوش:

فصل بهار و تابستان

آبشار ونوش در شهر نور 33658412588
رودخانه دیدنی و خروشان در اطراف آبشار‌ ونوش

ارسال دیدگاه