معرفی جنگل بونده | مسیر دسترسی + عکس

1402-02-27
0 دیدگاه
تابیدن نور خورشید بر درختان سرسبز جنگل بونده 8744552136

شهر محمودآباد با ساحل جذاب و محبوب خود، جنگل‌های دیدنی و زیبایی دارد که جاذبه‌ای برای گردشگران محسوب می‌شوند. جنگل اهلم، جنگل تشبندان و جنگل بونده از جنگل‌های بکر و زیبای این شهر هستند که در ادامه به معرفی جنگل بونده در روستای بونده میپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی محمود آباد + عکس و نشانی دقیق

معرفی روستای بونده

روستای بونده در شهرستان محمودآباد، استان مازندران واقع شده است و به عنوان یکی از روستاهای مرکزی این شهر و همچنین از توابع دهکده‌ ی اهلم شناخته می‌شود. این روستا با منظره‌ی زیبا و سبزی فراوان برخوردار است و برای افرادی که به دنبال استراحت و تفریح هستند، بسیار مناسب است. در گذشته، تپه‌ای در روستای بونده وجود داشت که به آبادی بونده متصل بود و قسمتی از آن با جنگل در یک مساحت گسترده از 1500 تا 2000 متر پوشیده شده بود. اما امروزه این اراضی کاهش یافته و به قلای بونده شهرت دارد. همچنین رودخانه معروف هراز که از نزدیکی این روستا می‌گذرد، یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است.

موقعیت مکانی روستای بونده :

استان مازندران،شهرستان محمودآباد، از روستاهای مرکزی این شهر و همچنین از توابع دهکده‌ ی اهلم

درختان سرسبز جنگل بونده 5412236658
در عمق جنگل سرسبز، اعجازی از زیبایی و زندگی می‌تابد.

جمعیت روستای روستای بونده

تعداد افراد در جمعیت بونده تقریباً 600 نفر است که این جمعیت از 135 خانواده تشکیل شده است.

معرفی  جنگل بونده

مساحت جنگل بونده تقریباً 8 هزار هکتار است، بنابراین آن را یکی از بزرگترین و جاذبه‌های دیدنی مازندران می‌دانیم. این مکان به عنوان بهترین مکان برای استراحت و یافتن آرامش شناخته می‌شود و به دلیل تنوع پوشش گیاهی، می‌تواند خاطرات و عکس‌های زیبا را به یادگار بیاورد.

مسیر دسترسی به جنگل بونده

برای دسترسی به جنگل بونده در استان مازندران و شهر محمودآباد، ابتدا باید از جاده آمل عبور کنید و به سمت روستای بونده بروید. پس از ورود به روستای بونده، به سمت شمال حرکت کنید که حدود 20 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.

موقعیت مکانی جنگل بونده:

استان مازندران، شهرستان محمودآباد، جاده آمل، روستای بونده،جنگل بونده

لوکیشن دقیق جنگل بونده 541235284
برای دسترسی به آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

پوشش گیاهی جنگل بونده

پوشش گیاهی جنگل بونده شامل اوجی، واش، تمشک، تلی، گزنا، سرخاب، شالدم، پلم، و چماز است. درختان موجود در جنگل بونده شامل بلوط، ممرز، افرا، زبان گنجشک، توسکا، شیر دار، انجیلی، گردو، آل، نارون، ولیک، راش، کرات، لرگ و آزاد می‌باشند.

درختان سرسبز جنگل بونده 5412235288
درختان سربه فلک کشیده و سرسبز جنگل بونده

جاذبه های اطراف جنگل بونده

تالاب سرخرود میزبان پرنده های مهاجر 235416387
تالاب سرخرود میزبان پرنده های مهاجر

ارسال دیدگاه