روستای ازباران فریدونکنار | آدرس دقیق + عکس

1402-02-23
2 دیدگاه
پرندگانمهجر در آببندان روستای از باران 2142366

روستای ازباران، جزء توابع فریدونکنار شهرستان بابلسر در استان مازندران، یکی از جاذبه‌های دیدنی و دل‌نشین این منطقه است. با طبیعت سرسبز و زیبای خود، این روستا از خاک پهناور مازندران پرورش یافته است. تفریح در این منطقه، تجربه‌ی لذت‌بخشی است که به شما پیشنهاد می‌دهیم. با پوشش سبز و طبیعت دل‌نوازمی‌توان به راحتی ادعا کرد که دهستان اِزباران، یکی از دیدنی‌ترین جاهای استان است و هر نقطه از آن، وسوسه‌برانگیز و زیباست.

شالیزارهای روستای ازباران 1421122
تلالو نورخورشید بر زمین های سرسبز روستای ازباران فریدونکنار

آدرس روستای ازباران فریدونکنار + مسیرهای دسترسی

برای رسیدن به دهستان ازباران که در فاصله هشت کیلومتری فریدون کنار قرار دارد، باید ابتدا به سمت غرب این شهر حرکت کرده و سپس از خیابان پاسداران به سمت بلوار بسیج رفته و پس از گذر از رایانه نیکان، به سمت جاده‌ای که به بنه کنار می‌رود، بروید. سپس از این جاده به سمت مقصد خود ادامه دهید. مسیر رسیدن به روستای ازباران فریدونکنار از نوع آسفالت است و شرایط مناسبی دارد.

مسیرهای دسترسی به روستای ازباران فریدونکنار:

1. برای دسترسی به روستای ازباران چابکسر از سمت منطقه فریدون‌کنار، باید از جاده فریدون‌کنار-آمل در کیلومتر ۳، قبل از مرکز نیکوکاری امام رضا پیش بروید.
2. برای دسترسی به روستای آز باران از سمت آمل، بعد از روستای کاردگر محله، در تقاطع سمت چپ از جاده آمل به فریدون‌کنار پیش بروید.

ازباران کجاست؟

8 کیلومتری فریدون کنار، خیابان پاسداران، بلوار بسیج، رایانه نیکان، روستای آز باران

لوکیشن دقیق روستای از باران 41269877
برای پیداکردن آدرس دقیق روستای ازباران فریدونکنار روی نقشه کلیک کنید.
درختان سر سبزدر اطراف جاده ی آمل 14247888
سایه افکندن درختان سرسبز بر روی جاده ی آمل

جمعیت روستای ازباران فریدونکنار

طبق سرشماری انجام شده توسط مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن حدود ۳٬۰۰۰ نفر بوده است.
سطح سواد دهستان ازباران نسبت به گذشته به طور چشمگیری پیشرفت کرده است و این پیشرفت منجر به پرورش نخبه‌ها و فرد های موفق شده است.

جمعیت روستای آزباران :

در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن حدود ۳٬۰۰۰ نفر بوده است.

جمعیت روستای ازباران 1487955
پیاده روی مردم روستای از باران

مشاغل مردم روستای ازباران فریدونکنار :

شغل اصلی روستاییان، کشاورزی از نوع شالی‌کاری است که با مدیریت صحیح در یک سال دو مرحله شالی کشت می‌کنند و باعث رونق و پیشرفت اقتصادی روستاها می‌شود. کشت نوع دوم برنح نیز در این حوزه به عنوان یک فعالیت جانبی مطرح است.
تقریباً ۷۰ درصد از مردم روستای از باران، وقت خود را به کشاورزی اختصاص داده‌اند و در تولید برنج درجه یک شالیزاری‌های این منطقه دخیل هستند. علاوه بر کشاورزی، مردم روستا با پرورش دام و طیور نیز برای تأمین نیازهای خود مشغول هستند و از این راه به خودکفایی رسیده‌اند. همچنین، فعالیت‌هایی مانند شکار مجاز پرندگان مهاجر، پرورش پرندگان اهلی و ماهی‌های پرورشی نیز به صورت جانبی در این روستا انجام می‌شود.
اکثریت ساکنان دهستان آز باران ، در حیاط منازل شخصی خود مرکباتی همچون پرتقال و نارنگی، درختانی از نوع سیاه ریشه و میوه‌های تابستانی مثل شلیل، شبرنگ، هلو، انجیر و آلوچه، و همچنین سبزیجاتی همچون ترب، اسفناج، نعناع، شاهی، گشنیز، تره و صیفی‌جاتی همچون گوجه، بادمجان، خیار، کدو، کدو سبز، فلفل شیرین و تند را کشت می‌کنند. تولید‌کنندگان این محصولات، با ایجاد بازارچه‌های محلی، محصولات خود را به فروش می‌رسانند و درآمد مناسبی را از این راه کسب می‌کنند. این بازارچه‌ها هفتگی در محل مشخصی برپا می‌شوند.
زنان روستای فریدون‌کنار در تمام زمینه‌ها، همسران و هم‌دستان قابل اعتمادی برای مردان خود هستند. علاوه بر شرکت در بازارچه‌های محلی، خانم‌های این روستا به کسب‌وکارهای فضای مجازی نیز روی آورده‌اند.

مشاغل مردم روستایی ازباران فریدونکنار:

کشاورزی ( شالی کار)، پرورش دام و طیور، کشت مرکبات وصیفی جات، بازارچه های محلی، کسب و کارهای فضای مجازی، شکار مجاز پرندگان مهاجر، پرورش پرندگان اهلی و ماهی‌های پرورشی

شالیکاری زنان روستایی 4213666
شالیکاری زنان روستایی، از مشاغل روستای ازباران فریدونکنار

آب و هوای روستای آزباران :

روستای ازباران چابکسر با موقعیتی نزدیک به فریدون کنار، آب و هوایی معتدل خزری با رطوبت بالا مشابه با آن شهر دارد. بارش‌های فراوان باران در اکثر روزهای سال، مناطق کشاورزی و شالیزارها را سیراب کرده و سبب سرسبزی در این منطقه شده است. به همین دلیل، این روستا به عنوان یکی از خوش آب و هواترین مناطق استان مازندران شناخته می‌شود. هوای زمستان در این منطقه سرد و در تابستان شدیداً گرم است. همچنین، در بهار و پاییز هوا معتدل است، اما رطوبت بسیار بالایی دارد.

آب و هوای روستای آزباران :

معتدل خزری با رطوبت بالا

قایق قو ساکن شده در آب بندان روستای از باران 4123699
قوی ساکن در کنار اب بندان روستای ازباران

جاذبه‌های گردشگری در روستای ازباران فریدونکنار

این منطقه دارای ویژگی‌های طبیعی بی‌نظیری مانند آب‌بندان‌ها، پرندگان مهاجر و دیگر جاذبه‌های طبیعی است که باعث شده تا به عنوان جاذبه‌های گردشگری شناخته شود. پالی لم نیز یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است که شامل یک شالیزار وسیع می‌شود و به عنوان میزبان اصلی پرندگان مهاجر شناخته می‌شود.
در این منطقه، علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاذبه های معنوی و مذهبی نیز وجود دارند. از جمله گلزار شهدا و امام زاده عبدالله ازباران که در کنار دریای خزر قرار دارند و با هم، یک جاذبه گردشگری قوی را تشکیل می دهند.

جاذبه های گردشگری روستای ازباران فریدونکنار:

اب بندان ها، پرندگان مهاجر، پالی لم، گلزار شهدا، امام زاده عبدالله

دختری در شالیزارهای سر سبز پالی لم روستای از باران 1427885544
دختری در میان شالیزارهای مرتفع پالی لم روستای از باران

آب بندان های روستای از باران

یکی از دلایل اصلی زیبایی و جذابیت روستای ازباران، وجود آب‌بندان‌های فراوان در آن است. تعداد آب‌بندان‌های جذاب و دیدنی در این منطقه به هفت عدد می‌رسد و برخی از آن‌ها به قدری بزرگ و گسترده هستند که به صورت دو آب‌بندان دیده می‌شوند. این آب‌بندان‌ها به عنوان یک منبع آبیاری در کشاورزی و همچنین در صنعت پرورش ماهی‌های خوراکی و زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در فصول سرد، این آب‌بندان‌ها شاهد مهاجرت پرندگان وحشی هستند. همچنین، هر آب‌بندان نام خاص خود را دارد.

  1. بیشه آب‌بندان
  2. بیشار آب‌بندان
  3. زارع آب‌بندان
  4. سه دشت آب‌بندان
پرندگان مهاجر در آب بندان روستای از باران 12487744
پرندگان مهاجر شناور در آب بندان روستای از باران

بهترین زمان سفر به روستای از باران

اگر می‌خواهید به این منطقه‌ سفر کنید، بهتر است زمان مناسب را برای سفر انتخاب کنید. در صورتی که به دیدن مناظر زیبای پوشیده شده از برف و سرمای هوا علاقه‌مندید، پایان پاییز و زمستان را برای سفر به دهستان ازباران انتخاب کنید. اگر قصد دارید در تعطیلات به دریاچه خزر بروید و شنا کنید، تابستان بهترین زمان برای سفر است، اما به یاد داشته باشید که تردد بسیاری از مسافران ممکن است در این زمان باعث افزایش شلوغی شود. بهترین زمان برای سفر به روستای از باران در اوایل بهار و اواخر پاییز است، زیرا در این فصول، هوا معتدل است و می‌توانید از طبیعت زیبا لذت ببرید. همچنین در پاییز، شاهد پرواز پرندگان مهاجر به این منطقه خواهید بود.

 بهترین زمان سفر به روستای از باران:

بهترین زمان برای سفر به روستای ازباران در اوایل بهار و اواخر پاییز است،

خانه ی روستایی در میان شالیزارهای سرسبز 45122222
خانه ی روستایی در میان شالیزارهای سرسبز و درختان روستای ازباران

2 دیدگاه

  1. پرینیا
    1402-10-27
    | پاسخ
    | پاسخ

    واقعاً روستای ازباران یکی از زیباترین روستادر کل فریدون کنار والبته بزرگ ترین انهست و از ته دل خوشحالم که اهل همین روستا هستم

    • تولید محتوا لوپاس
      1402-11-17
      | پاسخ
      | پاسخ

      بله کاملا همینطور هست و خوش به حال شما که در این روستای زیبا سکونت دارید.

ارسال دیدگاه