ساحل سرخرود کجاست؟ |عکس+ امکانات و تفریحات

1402-04-20
0 دیدگاه
ساحل سرخرود در غروب خورشید و آسمان صورتی رنگ 51521

ساحل سرخرود، یکی از سواحل ناشناخته در شهر محمودآباد و یکی از جاذبه‌های دیدنی سرخرود است. در اطراف این ساحل زیبا، روستاهای سرسبز و مناطق جنگلی فراوانی وجود دارد که می‌توانید در سفر و بازدید از ساحل دریای سرخرود برنامه‌ریزی کنید. این ساحل بسیار گسترده است و به طول حدود پنج کیلومتر می‌رسد، اما فرصت عالی برای پیاده‌روی فراهم می‌کند. همچنین، شما می‌توانید در این ساحل مناظر زیبایی از طلوع و غروب آفتاب را به ثبت برسانید.

ساحل سرخرود در غروب خورشید و ابرهای تیره 653453464
غروب در ساحل سرخرود شگفت‌انگیز و آرامش‌بخش است.

معرفی شهر سرخرود

شهر سرخرود با بیش از ۴۰۰۰ سال قدمت، در گذشته در محل فعلی خود قرار گرفته و دو روستا به نام‌های شکرآباد و شیرآباد در اطراف تپه‌های قلاکتی و در جنوب تالاب سرخرود وجود داشتند. در کاوش‌های باستان‌شناسی، بقایای قلعه “ماهانه‌سر” در این تپه‌ها کشف شده است که نشان از قدمت روستای سرخرود می‌دهد. نام سرخرود احتمالاً از قتل‌عام وسیع امیر تیمور گورکان برگرفته شده است که رود هزهز را به خون سرخ تبدیل کرد و آبادی‌های شیرآباد و شکرآباد نیز به این نام معروف شدند. در سفرنامه «الکساندر بوهلر»، رابطه نامگذاری شهر با رود هراز و رنگ سرخرود توضیح داده شده است. خاندان “شیرا” در قرن هشتم در آبادی شیرآباد ساکن بودند و هنوز هم در سرخرود زندگی می‌کنند. قدمت شهر سرخرود بیشتر از محمودآباد است و جاذبه‌های طبیعی مانند رود هراز و ساحل آن از جاذبه‌های اصلی این شهر به شمار می‌روند.

ریشه نام سرخرود: قتل‌عام وسیع امیر تیمور گورکان باعث تغییر رود هزهز به رودی با آب سرخ شد که نام آبادی‌های شیرآباد و شکرآباد را در بر گرفت.

آپارتمان و ویلاهای حاشیه ساحل سرخرود 454524574
سرخرود، شهری ساحلی زیبا در استان مازندران

مسیردسترسی به ساحل سرخرود

ساحل دریای سرخرود در فاصله ۲۲۰ کیلومتری (تقریباً چهار ساعت) از پایتخت قرار دارد و می‌توانید از تهران به این شهر با استفاده از جاده‌های هراز یا فیروزکوه سفر کنید. برای رسیدن به ساحل در داخل شهر سرخرود، باید به سمت میدان معلم و بلوار شهدا حرکت کنید و از طریق این بلوار وارد خیابان‌های فرعی مانند هراز غربی (بهار هشتجاده شیلات و گلشهر شوید که به ساحل و دریای سرخرود می‌رسند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان محمودآباد، شهر سرخرود

لوکیشن ساحل سرخرود 52561515
برای دسترسی به آدرس ساحل سرخرود روی نقشه کلیک کنید

شرایط آب و هوایی شهر سرخرود

شهر ساحلی سرخرود، دارای آب‌وهوای مرطوب، جلگه‌ای و گرم در تابستان، و آب‌وهوای سرد با بارندگی در زمستان است. در فصل بهار و از شهریور تا میانه پاییز، آب‌وهوای معتدل و خنک این شهر امکان سفر و گشت‌وگذار را فراهم می‌کند.

امکانات رفاهی و تفریحی ساحل سرخرود

شهر سرخرود بر خلاف سایر شهرهای ساحلی كه ساحل شني آن از بين رفته، ساحل ماسه ای بسیار وسیعی به طول 5 کیلومتر دارد که چشم انداز جذابی را به وجود آورده است و دارای امکانات تفریحی زیادی است که به شرح زیر می‌باشند:

  1. شنا و شنای آموزشی: امکان شنا و شنای آموزشی در ساحل سرخرود برای علاقه‌مندان فراهم است که به راحتی با استفاده از مربیان و معلمان مجرب، مهارت‌های شنا را از پایه آموزش ببینند.
  2.  ورزش‌های آبی: این امکان شامل ورزش‌هایی مانند جت اسکی، کایاک، و اسکوتر آبی است که به طور دائمی در ساحل سرخرود وجود دارد و برای هر سنی و سطح تجربه‌ای مناسب است.
  3.  ورزش‌های سبک: این فضای مناسبی برای بازی‌هایی مانند فوتبال، والیبال، بدمینتون، و بسکتبال در ساحل سرخرود وجود دارد و با داشتن تجهیزات کافی، این ورزش‌ها را می‌توان با دوستان و خانواده لذت بخشید.
  4.  قایقرانی و کانوئینگ: این امکان برای علاقه‌مندان به ماجراجویی در ساحل سرخرود فراهم شده است که می‌توانند از آب‌های سرخرود با قایق یا کانوئی به دور از دغدغه‌های روزمره لذت ببرند.
  5.  پیاده‌روی: ساحل طولانی و شنی سرخرود محیطی مناسب برای پیاده‌روی و دویدن است که با چشم‌اندازهای زیبا و هوای خنک، تجربه‌ای دلنشین و آرامش‌بخش را به همراه دارد.
  6.  بازی‌های سنتی: بازی‌هایی مانند تنیس روی میز، بیلیارد، پینگ پنگ، و فوتبال دستی می‌توانند در این ساحل با دوستان و خانواده لذت بخشید
  7.  رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها: در ساحل سرخرود رستوران‌های سنتی و مدرن و کافی‌شاپ‌هایی با منوی گوناگون وجود دارد.
  8.  فروشگاه‌ها: برای خرید انواع شناورها و لوازم دریایی می‌توانید به فروشگاه‌های مختلفی در ساحل سرخرود سر بزنید.
  9.  موسیقی زنده: در فصول گرم سال هنرمندان مختلفی برای اجرای موسیقی زنده و تفریحی به ساحل سرخرود سفر میکنند.

 

پاراگلایدر در فراز آب های مواج 2563131341
پاراگلایدر در ساحل سرخرود، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بی‌نظیر

جاهای دیدنی اطراف ساحل سرخرود

  • جنگل بونده : (فاصله از ساحل سرخرود: ۳۰ کیلومتر (۳۵ دقیقه))
  • پارک ساحلی ملت : (فاصله از ساحل سرخرود: ۲۵ کیلومتر (۲۰ دقیقه))

گالری عکس ساحل سرخرود

غروب خورشید دریا در ساحل سرخرود 51154774745
غروب در ساحل سرخرود، نقشه‌ای از آرامش و زیبایی در آسمان
دریای مواج و نیلگون خلیج فارس 55115415415
ساحل سرخرود، نقطه‌ای از آرامش و زیبایی در جنوب دریای خزر
دریای مواج و نیلگون سرخرود 545454
ساحل سرخرود، آغازی تازه از آرامش و شادی در میان آب و آسمان
صدف های زیبای ساحل سرخرود 452415454
صدف‌های ساحل سرخرود، خاطراتی از لحظات زیبا و آرامش بخش در خود حمل می‌کنند.
گردشگران در حال بازی در دریای سرخرود 56341634164
ساحل سرخرود، لحظات خاطره‌انگیزی در آغوش دریا

 

ارسال دیدگاه